۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
۱۰ هزار نفر در پروژه های نهضت ملی مسکن شهر زنجان مشغول به کار هستند
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

۱۰ هزار نفر در پروژه های نهضت ملی مسکن شهر زنجان مشغول به کار هستند

زنجان- رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازافرینی راه و شهرسازی زنجان گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در پروژه های نهضت ملی مسکن استان مشغول به کار هستند.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، بهزاد کردلو با بیان اینکه سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی است، گفت: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

وی اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در بخش مسکن روستایی استان ساخته خواهد شد و متولی ساخت این تعداد واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازافرینی راه و شهرسازی زنجان بیان داشت: از ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان در دو سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده‌ است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه نهضت ملی مسکن دربخش حمایتی در اشتغال استان بسیار موثراست، ابراز کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از عوامل اجرایی و دفتری سازندگان، کارگزاری (دستگاه نظارت) و مهندسین مشاور (طراح و ناظر) در پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان مشغول به کار هستند.

کردلو با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند، تاکید کرد؛ از این تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر در شرق زنجان و سه هزار نفر در مرکز و غرب زنجان اشتعال دارند و این تعداد اشتغال تنها در بخش حمایتی مسکن می باشد و اشتغالزایی در حوزه ساخت و ساز خودمالکی و بافت فرسوده نیز مازاد بر این آمار است که پیش بینی می شود حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش فعالیت دارند.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha