۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
افزایش حملات باج افزارها همزمان با رشد دورکاری
سازمان ها و موسسات مالی به هوش باشند

افزایش حملات باج افزارها همزمان با رشد دورکاری

شیوع کرونا ویروس از یک سو و دورکاری کارمندان از سوی دیگر، باعث شده تا حملات سایبری به سازمان ها و موسسات مالی افزایش یابد. به طوری که سازمان ها در صدد فراهم ساختن بستری برای محافظت از داده های خود هستند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ای ام اف اینفو» در گزارشی به اهمیت استفاده از ابزارها و روشهای مقابله با تهدیدات سایبری در سازمانها و موسسات مالی خاورمیانه پرداخته است: کارشناسان صنعت اعلام کردند،  با شیوع کووید ۱۹ و افزایش تهدیدات سایبری مربوط به کار از راه دور، سازمان های خاورمیانه باید یک روند سه مرحله ای از آموزش، آزمایش و استراتژی طولانی مدت را مد نظر قرار دهند.

 بر اساس آخرین گزارش اخیر وی ام ویر کربن بلک (VMware Carbon Black)، سازمانها در سراسر جهان از  فوریه تا آوریل ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۷۰ درصدی کار از راه دور (دورکاری) بودند. از طرفی همزمان حملات سایبری مانند فیشینگ، برنامه ها و اپلیکیشن های جعلی، تروجان ها و بک دورها (بدافزارهای بَک ‌دور، برنامه‌هایی هستند که امکان دور زدن پروسه امنیتی یک سیستم را به هکرها داده و منابع مختلفی از آن سیستم را در اختیار نفوذگران قرار می دهند)، بدافزارهای استخراج رمزارزها، بات نت ها و باج افزار هم افزایش یافته است. به طوری که بر این اساس حملات باج افزارها به تنهایی از فوریه تا مارس ۲۰۲۰ با ۱۴۸ درصد افزایش  روبرو بوده و در این میان، شرکت های مالی بیشترین آسیب را دیده اند.

سازمانها در سراسر جهان از  فوریه تا آوریل ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۷۰ درصدی کار از راه دور (دورکاری) بودند. از طرفی همزمان حملات سایبری مانند حملات باج افزارها به تنهایی از فوریه تا مارس ۲۰۲۰ با ۱۴۸ درصد افزایش  روبرو بوده و در این میان، شرکت های مالی بیشترین آسیب را دیده اند

پرج کالتورپ، معاون مدیر کل، کندو پروتگو (Condo Protego)، پیشرو در زمینه ارایه زیرساخت و مشاوره در زمینه مدیریت و ارائه دهنده راه حل ها فناوری اطلاعات در امارات متحده گفت: با شیوع کووید ۱۹، سازمان های خاورمیانه به سرعت روش دورکاری را در پیش گرفته اند و اکنون با توجه به  شرایط جدید، آنها باید از امنیت سایبری اطمینان حاصل کنند. درحالی که دولت، بخش بانکداری، مالی و تولید از جمله صنعت هایی هستند که برای ادامه اقتصاد نیاز به بهینه سازی امنیت سایبری دارند.

به طوری که در مرحله نخست باید، سازمان ها و دپارتمان های فناوری اطلاعات تهدیدات را بشناسند، و از این رو آنها نیاز به آموزش مجموعه و مشاغل در مورد چگونگی  خنثی کردن این تهدیدات دارند.

توسعه فروش خدمات هک!  
در عین حال  یکی از دلایل روند رو به رشد تهدیدات سایبری، کاهش  موانع بوده است. درحالی که مجرمان سایبری به طور فزاینده ای اقدام به فروش خدمات هک در بازار سیاه می کنند - که به عنوان «سرویس های هک» نیز شناخته می شوند. به طوری که سازمان های خاورمیانه  باید در مقابل تهدیدهای پیشرفته و مداوم و حملات مهندسی اجتماعی (اینگونه حملات زمانی رخ می دهند که پس از جلب اعتماد قربانی، از وی درخواست اطلاعات می کنند) هوشیار باشند.

دوم این که، سازمانها باید با شرکا در زمینه ارزیابی آسیب پذیری و آزمایش ها برای شناسایی شکاف ها در دستگاه ها، شبکه، منابع ذخیره سازی همکاری و سپس بر روی استراتژی هایی برای تقویت امنیت سایبری کار کنند. سازمان ها همچنین به دلیل کووید ۱۹ باید آسیب پذیری های جدید از طریق دورکاری را هم مورد بررسی قرار دهند.  

سوم، سازمان های خاورمیانه باید با تامین کنندگان آگاه و با تجربه همکاری کنند تا استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امنیت سایبری را برای مقابله با تهدیدات توسعه دهند.

 پرج کالتورپ افزود: سازمان های خاورمیانه می توانند خدمات امنیتی مدیریت شده را با هزینه کم در اختیار بگیرند و همچنان از مزایای تجارت برخوردار باشند. سازمان ها باید درک کنند که حملات سایبری هزینه های تجاری مستقیمی دارند، به طوری که  هزینه های نامشهود ناشی از این گونه خسارت می تواند به اعتماد مشتریان آسیب برساند.

کد خبر: ۲۷٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha