۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
ضربه بزرگترین خریدار نفت روسیه به پوتین!

ضربه بزرگترین خریدار نفت روسیه به پوتین!

به گفته یک روزنامه محلی، هند، یکی از بزرگترین خریداران نفت روسیه، از دو ماه پیش پرداخت نفت خام روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش بازار و به نقل از وب سایت نیوزویک، به گفته یک روزنامه محلی، هند، یکی از بزرگترین خریداران نفت روسیه، از دو ماه پیش پرداخت نفت خام روسیه را متوقف کرده است. قبل از جنگ اوکراین، هند به ندرت از خرید نفت روسیه استفاده می کرد. اما پس از اینکه مسکو خریداران اروپایی را به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط غرب در واکنش به درگیری از دست داد، مسکو تجارت خود را با چین، هند و ترکیه افزایش و به آنها تخفیف داد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در دسامبر ۲۰۲۳ گفت که هند به خریدار عمده نفت روسیه تبدیل شده است و عرضه به این کشور به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کومرسانت، یک روزنامه پرقدرت اقتصادی ملی در روسیه، اخیرا گزارش داده که هند به عنوان بزرگترین خریدار محموله های دریایی نفت روسیه_ از خرید نفت خام درجه یک نوع ئی‌اس‌پی‌او که دارای محتوای گوگرد پایین است، برای حدود دو ماه است خودداری کرده است. این نشریه اعلام کرده که واردات در ژانویه و فوریه متوقف شده است.

نیوزویک برای اظهار نظر از طریق ایمیل با وزارت خارجه روسیه تماس گرفته است. این اقدام به عنوان ضربه ای به مسکو خواهد بود که به صادرات نفت و صنعت انرژی آن بستگی دارد. آنها حدود ۳۰ درصد از درآمدهای بودجه کشور را تشکیل می دهند و جنگ جاری در اوکراین را تأمین مالی می کنند.

هنگامی که رئیس جمهور امریکا جو بایدن در مارس ۲۰۲۲ ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، چند هفته پس از جنگ تمام عیار، او گفت که این اقدام شریان اصلی اقتصاد روسیه را هدف قرار خواهد داد

بر اساس گزارش استاتیستا، روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است که بیش از ۱۲ درصد از تولید جهانی نفت خام را به خود اختصاص داده است و صنعت انرژی به عنوان یک راه نجات حیاتی برای اقتصاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته می شود. هنگامی که رئیس جمهور امریکا جو بایدن در مارس ۲۰۲۲ ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، چند هفته پس از جنگ تمام عیار، او گفت که این اقدام شریان اصلی اقتصاد روسیه را هدف قرار خواهد داد.

جی هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا همچنین سقف قیمتی را اعمال کردند که شرکت‌ها را از بیمه، تامین مالی و حمل و نقل صادرات نفت دریایی روسیه که بالای ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، ممنوع می‌کند. هند همچنین محموله های سوکول، یکی دیگر از درجه های برتر نفت روسیه را تا حدی به دلیل مشکلات پرداخت کاهش داده است.

میلیاردها دلار سود نفت روسیه به دلیل محدودیت‌های بانک مرکزی هند در بانک‌های این کشور گیر کرده است که موجب جلوگیری شرکت‌های روسی از انتقال روپیه‌های ذخیره شده در حساب‌های بانکی در هند به روسیه و تبدیل آن به روبل می شود. این امر تلاش های پوتین برای دلارزدایی از تجارت دوجانبه با هند را خنثی کرده است.

روز سه‌شنبه، آموس هوخشتاین، مشاور انرژی و زیرساخت‌های جهانی بایدن، به رویترز گفت که ایالات متحده در تلاش برای کمک به هند برای مذاکره در مورد قیمت‌های پایین‌تر نفت روسیه پس از اعمال تحریم‌های بیشتر واشنگتن بر نفت‌کش‌های حامل سوخت بالاتر از سقف قیمت‌های غربی است. هوخشتاین گفت: در پایان، هدف من این نیست که آن را از بازار خارج کنم، من به دنبال این نیستم که این نفتکش ها را برداریم، نفت خام، محصول را از بازار خارج کنم. من سعی می کنم هندی ها را وادار به مذاکره در مورد قیمت های بهتر از طریق وادار کردن نفتکش ها به مسیری متفاوت کنم.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha