۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در ۶۳۸ شهر کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در ۶۳۸ شهر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از تسهیلات و بسته‌های تشویقی در ۶۳۸ شهر مصوب در بازآفرینی شهری اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کشور به بیش‌از ۲۴۰هزار فقره رسیده که حاکی رشد قابل توجه در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است.

او اظهار کرد: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، در حال حاضر ۲۴۶ هزار واحد مسکونی در قالب بسته‌های تشویقی و در قالب طرح‌های کلید به کلید و کلید به زمین در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۵۰۷ پروژه باقی‌مانده وجود دارد که ۲۱۰ پروژه دارای مطالبات مالی است و ۲۹۷ پروژه جاری است که تا پایان دولت و سال آینده بخش عمده‌ای از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: امیدواریم طی سال جدید باهمکاری شهرداران سراسر کشور که از شرکای راهبردی شرکت بازآفرینی شهری هستند، توفیقی باشد تا طرح شهید باکری را باهدف ارتقای کیفیت زندگی هموطنان در بافت‌های فرسوده و کاهش بناهای ناپایدار برای خدمت رسانی بیشتر به مردم اجرا کنیم.

او بیان کرد: امید آن داریم که در این مسیر با همکاری شهرداری‌ها در اجرای بسته‌های مختلف تشویقی این وزارتخانه بتوانیم مشارکت مردمی را در ۶۳۸ شهر دارای محلات مصوب هدف بازآفرینی، برای نوسازی مساکن ناپایدار و فرسوده ی هموطنان بیش از پیش ارتقا دهیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha