۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
قاچاق بزرگترین تهدید در مسیر جهش تولید است/ کشف ۳۶۲ میلیون تومان لوازم آرایشی قاچاق
معاون استاندار اردبیل:

قاچاق بزرگترین تهدید در مسیر جهش تولید است/ کشف ۳۶۲ میلیون تومان لوازم آرایشی قاچاق

اردبیل - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: قاچاق کالا و ارز اصلی‌ترین مانع و تهدید در تحقق شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز ندایی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران که با موضوع قاچاق کالا و ارز در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۸۱ و با فرمان مقام معظم رهبری در قالب دستور چهار ماده‌ای موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت قرار گرفت و بعد از گذشت ۱۱ سال قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس به تصویب رسید و از آن زمان مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان انجام شده است.

وی قاچاق را ضربه‌ای مهلک به اقتصاد کشور و بر هم زننده توازن عرضه و تقاضا دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق نه تنها به اقتصاد ملی بلکه به تولید به عنوان اصلی‌ترین عامل تحول اقتصادی ضربه وارد می‌کند و با تقویت راهکارهای قانونی و عملیاتی سال به سال بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه افزوده شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: ورود برخی از کالاها به کشور نظیر مشروبات الکلی و مواد مخدر در یک مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و سعی می‌شود در استان اردبیل نیز که معبر و گذرگاه به شمار می‌رود، با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مشروبات الکلی به جد برخورد شود.

استان اردبیل در بحث قاچاق وضعیت سفیدی را دارد
ندایی گفت: هرچند در گذشته قاچاق سوخت، آرد، گندم، البسه و برخی دیگر از کالاها در این استان به ثبت می‌رسید اما با تشدید نظارت‌ها در مناطق مرزی و همچنین رصد انبارهای ذخیره کالاهای مختلف سعی بر این است تا سوءاستفاده در این حوزه به حداقل برسد.

وی وضعیت استان اردبیل را از لحاظ قاچاق ارز و کالا سفید و آمار را در حد بسیار پائین اعلام کرد و افزود: در این بین قاچاق عمده در این استان لوازم آرایشی با ۳۶۲ میلیون تومان، سیگار ۶۹ میلیون تومان و البسه ۳۶ میلیون تومان در سه ماهه اول امسال به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: با کنترلی که در بحث قاچاق احشام و خروج گندم انجام می‌شد، سعی بر این است تا کنترل‌ها در این زمینه افزایش یافته و یک شرایط باثباتی را در امنیت واردات و صادرات شاهد باشیم.

ندایی با اذعان به برخی سخت‌گیری‌ها در این حوزه در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها تصریح کرد: در سه ماهه امسال هیچگونه قاچاق مواد ضدعفونی کننده و یا بهداشتی را شاهد نبودیم و به حد کافی در استان در این زمینه محصولات تولید و حتی برای بازارهای سایر استان‌ها نیز ارسال شده است.

کد خبر: ۲۷٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha