۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
سرعت رشد بالاترین نرخ تورم جهان کاهش یافت
با اجرای ریاضت اقتصادی در آرژانتین؛

سرعت رشد بالاترین نرخ تورم جهان کاهش یافت

نرخ تورم ماهانه آرژانتین با کاهش بیش‌ ازحد انتظار در ماه فوریه به ۱۳۲ درصد رسید

به گزارش بازار، داده‌های جدید نرخ ماهانه تورم آرژانتین کاهشی قابل‌توجه نسبت به ماه ژانویه، زمانی که قیمت‌ها ۲۰٫۶ درصد افزایش‌یافته بود، و دسامبر، زمانی که قیمت‌ها ۲۵٫۵ درصد افزایش یافتند را نشان می‌دهد. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند که نرخ تورم فوریه در حدود ۱۵ درصد باشد.

بااین‌حال، نرخ تورم ۱۲ ماهه تا فوریه به ۲۷۶٫۲ درصد کاهش‌یافته است، یعنی کمتر از پیش‌بینی نظرسنجی ۲۸۲٫۱ درصدی. بااین‌همه این آمار جدید همچنان موقعیت آرژانتین را به‌عنوان کشوری با بدترین نرخ تورم جهان که قدرت مصرف مردم را نابود کرده و فقر را بالا می‌برد، تثبیت کرد.

مایلی که با یک بحران موروثی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اقدامات سختی را برای مبارزه با تورم اجرا کرده است؛ ازجمله کاهش دردناک مخارج دولتی، هدف قرار دادن یارانه‌ها برای مواردی مانند آب و برق و حمل‌ونقل، و هم‌زمان در تلاش است تا برنامه‌های رفاهی را به اجرا بگذارد.

دولت او در دسامبر ارزش پزو را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد؛ اقدامی که باعث شد قیمت‌ها حتی سریع‌تر جهش کنند، بنابراین او باید به‌سرعت نشان می‌داد که طرح اقتصادی‌اش برای نگه‌داشتن اعتماد مردم و جلوگیری از ناآرامی در خیابان‌ها به ثمر می‌رسد.

طبق گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، نرخ فقر در آرژانتین به سمت ۶۰ درصد می‌رود، درحالی‌که یونیسف روز سه‌شنبه هشدار داد که فقر کودکان در آرژانتین حتی می‌تواند در سه‌ماهه اول سال به ۷۰ درصد برسد، مگر اینکه حمایت‌ها تقویت شوند.

دفتر مایلی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) پس از انتشار داده‌های جدید گفت که این کاهش سرعت به دلیل کار دولت برای اعمال «انضباط مالی قوی» بوده است. بانک مرکزی اواخر روز دوشنبه به نشانه اعتماد به تورم، نرخ بهره را به ۸۰ درصد رساند.

بااین‌حال، رئیس‌جمهور آرژانتین نشان داده است که ماه مارس می‌تواند «پیچیده» باشد؛ زیرا سیگنال‌های اقتصادی با کاهش فروش، فعالیت و تولید همچنان تیره‌وتار به نظر می‌رسند.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha