۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
خوزستانی ها ۵۰ هزار میلیارد ریال برای کالابرگ الکترونیکی هزینه کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

خوزستانی ها ۵۰ هزار میلیارد ریال برای کالابرگ الکترونیکی هزینه کردند

اهواز- ظفری پور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم در استان هزینه و ۸ هزار میلیارد ریال هم اعتبار کالابرگ به مردم توسط دولت تعلق گرفت.

مجتبی ظفری پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق آمار هفت دهک اول خوزستان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه هستند که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می شوند و یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر خانوار می شوند.

وی افزود: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه ۱ میلیون خانوار در خوزستان از این طرح استفاده کردند که ۹۳ درصد محسوب می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که یارانه پرداختی به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نمی گیرد، تصریح کرد: یارانه پرداختی دولت به دهک های مختلف طبق روال پرداخت می شود و در قالب این طرح ۲۲۰ هزار تومان یارانه نقدی در ازای خرید ۱۱ قلم کالا پرداخت می شود.

ظفری پور گفت: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه ۵۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم در استان هزینه و ۸ هزار میلیارد ریال هم اعتبار کالابرگ به مردم توسط دولت تعلق گرفت. در کشور نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در ماه نخست مرحله اول طرح توسط دولت و ۳۴۰ هزار میلیارد ریال توسط مردم هزینه شد.

وی ادامه داد: یارانه ۲۲۰ هزار تومانی را نمی توان برای خرید یک کالا در نظر گرفت اما اعتبار خرید لبنیات را می توان جابه‌جا کرد و برای خرید اقلام دیگر طرح استفاده کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه در استان به طرح متصل هستند که شامل ۸ هزار و ۸۶۳ فروشگاه خرده فروشی و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره ای هستند.

وی با بیان این که به دلیل خرید صوری در برخی فروشگاه ها دسترسی آنها به طرح قطع شد، افزود: البته سیاست دولت و وزارت رفاه عدم قطع دسترسی به طرح در مناطق محروم است.

ظفری پور توضیح داد: تخلف خرید صوری در فروشگاه های زنجیره ای به دلیل وجود سیستم بارکدخوان و صدور فاکتور الکترونیکی غیرممکن است و این تخلف بیشتر در فروشگاه های خرده فروشی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این که در استان برای طرح مشکل کمبود کالا نداریم، ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان تراکنش در قالب این طرح در کشور صورت می گیرد و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار تراکنش در این طرح در مرحله نخست در خوزستان صورت گرفت.

وی عنوان کرد: ۱۷ میلیون خانوار در کشور جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه هستند که ۶۵ میلیون نفر می شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدهانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      0 0
      بابا چرا جلوی اینها را نمیگیرین کالا برگ دادین بهمون مغازه دار میگه باید اندازه کالابرگ پول بدی خرید کنی مثلان من یک ملیون صدهزار باید یک ودویست خرید کنم
    • Omid IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      0 0
      رفتم مغازه کلی جنس برداشتم از این یازده قلم تازه میگه قیمت خرید شما دو میلیون بوده و ۱۵۰ هزار تومان به شما تخفیف میدن منم همون جا از مغازه خارج شدم و خرید نکردم بخوره تو سر هر مسئول بی فکری که این طرح رو داده این ماه اگر یک نفر خرید با این طرح همون مغازه دارانی که با مردم همکاری کردن و خرید سوری انجام دادن باعث شد آمار بالا بیاد