۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
افزایش مناطق آزاد سیستان و بلوچستان به دو منطقه| تجارت در منطقه سیستان رونق می گیرد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

افزایش مناطق آزاد سیستان و بلوچستان به دو منطقه| تجارت در منطقه سیستان رونق می گیرد

زاهدان- عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد سیستان که به عنوان دومین منطقه آزاد سیستان و بلوچستان در محدوده مرز مشترک ایران و افغانستان فعال شده، زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه است.

حجت الله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر دو منطقه آزاد تجاری شامل منطقه آزاد چابهار به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور و منطقه آزاد سیستان به عنوان جدیدترین منطقه آزاد کشور در استان سیستان و بلوچستان فعال است. نخستین مدیرعامل منطقه آزاد سیستان شب گذشته معرفی شد و برای نخستین بار نیز یک بانو دو روز قبل به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار معرفی شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: استان سیستان و بلوچستان در حوزه مناطق آزاد از مزیت های بسیار ویژه ای بهره مند است چرا که از یک سو منطقه آزاد چابهار در حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد که یک مزیت ترانزیتی بی نظیر برای کشور و منطقه ایجاد کرده و از سوی دیگر منطقه آزاد سیستان نیز در مرز مشترک میان ایران و افغانستان تعریف شده و با توجه به اینکه اقتصاد افغانستان بسیار پرظرفیت است، می تواند به عنوان یک پتانسیل ویژه در زمینه تجارت میان دو کشور تلقی شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی پیاپی و بحران های اقتصادی و معیشتی که در سنوات اخیر در منطقه سیستان رخ داده، رونق منطقه آزاد سیستان می تواند بخشی از پیشرفت مورد انتظار و رونق اقتصادی در شهرستان های منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را به دنبال داشته باشد.

عبدالملکی تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذرای مشترک نیز از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است و علاوه بر اینکه در حال حاضر بیش از 20 درصد نیاز غذایی وارداتی کشور از مسیر بندر چابهار کارسازی می شود، مرز ریمدان نیز در محل مرز مشترک دو کشور ایران و پاکستان به عنوان منطقه منفصل منطقه آزاد چابهار یک ظرفیت ویژه تجاری برای پیشرفت اقتصادی کشور و تجارت میان دو کشور محسوب می شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد تجاری و صنعتی نقش مهمی پیشرفت اقتصادی کشور دارند، افزود: مناطق آزاد بهترین نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری و تجارت محسوب می شوند که باید بیش از پیش به سرمایه گذاران معرفی شوند.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 0
      خوبه بقیه مرزهای سیستان و بلوچستان رو منطقه آزاد کنید تا هم برای مردم و هم برای دولت درآمد داشته باشه هر چه زودتر بهتر