۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
افزایش ۹۰ درصدی ورود خودرو به منطقه آزاد ارس
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس خبرداد؛

افزایش ۹۰ درصدی ورود خودرو به منطقه آزاد ارس

تبریز- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش ۹۰ درصدی ورود خودرو به این منطقه در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار، محسن محمدزاده روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه امسال تعداد ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار پلاک خودرو به محدوده منطقه آزاد ارس وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۶۲۱ هزار پلاک، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاه به اینکه تا پایان دی ماه سالجاری تعداد ۱۱۰ هزار نفر از طریق راه آهن از تبریز به جلفا سفر کردندف گفت: با توجه به اینکه این عدد برای سال قبل، ۸۹ هزار نفر بود، نشان می‌دهد که سفر به ارس در حال افزایش است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان جلفا در منطقه آزاد ارس ، گفت: جلفا از ایام دور، مرکز تجارت و بازار بود و اکنون نیز مراکز مختلفی در این راستا به ارائه کالا مشغول هستند و گردشگری خرید نیز یکی از جاذبه‌های مهم این شهرستان تلقی می‌شود.

محمد زاده ادامه داد: شاید حدود ۱۵ سال قبل تنها یک هتل یک ستاره در جلفا وجود داشت اما امروز ۱۱ هتل، آماده پذیرایی از میهمانان هستند و این تعداد هتل نیز در حال توسعه است.

وی با بیان این‌که فعالسازی دریاچه سد خداآفرین در دستورکار قرار دارد، از جذب چند سرمایه گذاری برای پروژه‌های بزرگ این منطقه برای سال آینده خبر داد.

وی با بیان این‌که ارس آنچنان که باید در سطح کشور معرفی نشده است، از راه اندازی جزیره گردشگری ارس خبر داد و اظهار کرد: این جزیره بر روی رود ارس با وسعت ۲۷ هکتار ایجاد می شود که کسب مجوز آن یک سال طول کشیده است.

محمد زاده گفت: سرمایه گذار برای این پروژه جذب شده و این پروژه، آورده بالایی برای استان خواهد داشت و فرصتی برای استفاده از ظرفیت رود ارس است.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha