۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
در ساخت موتور پهپاد خودکفا شده‌ایم
وزیر دفاع:

در ساخت موتور پهپاد خودکفا شده‌ایم

امیر آشتیانی، وزیر دفاع گفت: در حوزه ساخت موتور پهپاد به خود کفایی رسیده‌ایم و در مورد موتورهای سنگین‌تر هم کار را دنبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورها فعال هستیم. در رابطه با قطر باید گفت قطر کشور بسیار تاثیرگذاری در منطقه است و در ملاقات با وزیر دفاع قطر همه مباحث منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: در توسعه همکاری‌ها و کارهایی که می توان به عنوان مبنای گسترش همکاری‌ها انجام داد، صحبت‌هایی صورت گرفت و حتما این مسیر را با بقیه کشورها نیز دنبال می‌کنیم.

وزیر دفادع در باره ساخت هواپیمای مسافربری گفت: وزارت دفاع ظرفیت‌های منحصر بفردی در حوزه ساخت و تعمیر هواپیما دارد. این کار را تا زمانیکه بتوان نتایج آن را به قطعیت اعلام کرد، ‌ با بقیه بخش‌های کشوری دنبال می‌کنیم.

امیر آشتیانی اظهار داشت: سال آینده در حوزه فضایی پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و با ماهواره‌بر سیمرغ دامنه کارها را گسترش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه صادرات دفاعی حدود ۴ تا ۵ برابر رشد داشته‌ایم. در آینده این رشد بیشتر خواهد شد و با توجه به نوآوری‌ها و تسلیحات جدیدی که در حال تولید است این صادرات بیشتر خواهد شد.

وزیر دفاع در باره ساخت موتورهای هوایی عنوان کرد: در حوزه ساخت موتور پهپاد به خود کفایی رسیده‌ایم و در مورد موتورهای سنگین‌تر هم کار را دنبال می‌کنیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha