۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۴۵ هزار صندلی آماده پذیرش مسافران نوروزی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

۴۵ هزار صندلی آماده پذیرش مسافران نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایام نوروز ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافری با ظرفیت روزانه ۴۵ هزار صندلی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش با اشاره به اینکه از ۱۹۰ فروند ناوگان هوایی موجود کشور، ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافری است در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش ناوگان هوایی گفت: در ماه‌های اخیر، تعداد زیادی هواپیما وارد کشور شدند که بخشی از آن وارد چرخه پروازی شده و بخشی نیز نیاز به تعمیرات دارند و در کنار آن تعدادی هواپیمای فعال که دچار مشکلاتی شده بودند برای تعمیرات اساسی از چرخه پروازی خارج شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بعضی هواپیماها بیش از یک دهه زمین گیر بودند که با تامین اعتبار، به دنبال بازگشت آنها به چرخه هوایی آنها هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های هواپیمایی متخلف را از پروازهای خارجی محروم نمی‌کنید اظهار کرد: ضریب پروازهای داخلی از مجموع کل پروازهای شرکت‌ها حدود ۷۰ درصد است و به هر شرکت هواپیمایی اجازه انجام پروازهای خارجی را نمی‌دهیم، اما مجوز پرواز خارجی بر اساس نیاز مردم صادر می‌شود و اگر شرکتی تابع قوانین نباشد حتی تا لغو امتیاز شرکت‌های هواپیمایی نیز پیش می‌رویم.

محمدی بخش در خصوص سرنوشت افزایش یا آزادسازی قیمت‌ها گفت: خواهشمندیم دیوان عدالت اداری تکلیف وضعیت نرخ گذاری را مشخص کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت راه اندازی سامانه اطلاعات مسافران گفت: سامانه سی ِای کد یا سامانه اطلاعات مسافر نیاز به اخذ مجوزهای قانونی و امنیتی برای راه اندازی داشت که هم اکنون مرحله تست گرم این سامانه انجام شده و شرکت‌های هواپیمایی به آن متصل شده اند و این سامانه بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه مسافر برای دریافت احراز هویت، پایش بازار و مسیرهای پروازی راه اندازی شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha