۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
ابراز تمایل مقامات ارشد امور زنان ایران و عربستان بر گسترش روابط
در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل مطرح شد

ابراز تمایل مقامات ارشد امور زنان ایران و عربستان بر گسترش روابط

خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده و «بنت خلیل آل خلیل» دبیر کل شورای امور خانواده عربستان در نیویورک با یکدیگر دیدار و نسبت به گسترش روابط ابراز تمایل کردند.

به گزارش بازار، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل در نیویورک در ادامه دیدارهای دو جانبه خود با «بنت خلیل آل خلیل» دبیرکل شورای امور خانواده عربستان سعودی، دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی در این دیدار با اشاره به دو محور اصلی فعالیت‌های معاونت‌ ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده شامل ایجاد زمینه و فرصت برای بالندگی زنان و ارتقاء خانواده و رفع آسیب از زنان و خانواده، برخی تجارب مثبت و اقدامات سازنده دولت از جمله طرح ملی مشاوره خانواده را تبیین کرد.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده گفت: برنامه مشاوره خانواده برای پنج سال اول زندگی مشترک در راستای پیشگیری از آسیب طلاق در دست اجرا است.

او افزود: به دلیل آنکه آمار طلاق در یکسال اول زندگی مشترک بالاست، مشاوره برای تمامی زوجین در سال اول رایگان است و از سال دوم تا پنجم برای زوجین دهک پایین همچنان رایگان خواهد بود.

دبیر کل شورای امور خانواده عربستان سعودی با ابراز خرسندی از طرح ایران در ارائه مشاوره خانواده گفت: در گذشته زوجین اگر به مشکلی برمی‌خوردند به خانواده‌ها و آشنایان برای مشاوره مراجعه می‌کردند اما امروزه بافت جامعه با وجود شرایط نوظهور جوامع، تعاملات فرهنگی و اقتضائات فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین تغییر کرده است، زنان زمان طولانی در محل کار هستند و توازن بین مسوولیت‌های شغلی و خانوادگی بسیار حائز اهمیت است و نیاز به آموزش و حمایت دولت دارد.

خزعلی در پاسخ به سوال این مقام سعودی در خصوص تسهیلات فرزندآوری در ایران گفت: مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه با حقوق کامل افزایش یافته است و در خصوص دانشجویان نیز دو سال مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات لحاظ می شود.

طرفین در پایان این دیدار نسبت به افزایش روابط ابراز تمایل کردند.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha