۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ تصمیمات خصمانه علیه ایران

اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ تصمیمات خصمانه علیه ایران

اتحادیه اروپا قصد دارد با طرح این ادعای واهی و بی اساس که ایران موشک‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است، تصمیمات خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کند.

به گزارش بازار، بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای ارائه به اجلاس سران اتحادیه اروپا در هفته آینده تهیه شده است، رهبران این اتحادیه با ادعای بی اساس در مورد همکاری میان تهران و مسکو، به دنبال اتخاذ تصمیمات جدید ضد ایرانی هستند.

انتشار گزارش‌هایی بی اساس در رابطه با ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، سبب اتخاذ این رویکرد از سوی اتحادیه اروپا شده است.

به نوشته رویترز در متن پیش‌نویس قطعنامه سران اتحادیه اروپا آمده است: شورای اروپا از طرف‌های ثالث می‌خواهد که بدون درنگ به حمایت خود از مسکو در جنگ علیه اوکراین پایان دهند.

در این پیش‌نویس همچنین ادعا شده است: گزارش‌هایی دال بر اینکه احتمال دارد تهران موشک‌های بالستیک و فناوری مربوط به آن را به مسکو ارائه کرده تا از آن در جنگ علیه اوکراین استفاده کنند، بسیار نگران‌کننده است و به همین دلیل، اتحادیه اروپا آماده عکس‌العمل فوری و هماهنگ با شرکای بین‌المللی خود از جمله اتخاذ اقدامات جدید و مهم علیه ایران است.

در پیش‌نویس قطعنامه سران اتحادیه اروپا همچنین ادعا شده است که سران اتحادیه اروپا از جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برنامه‌ریزی تحریم‌های شدیدتر بر علیه بلاروس، کره شمالی و ایران به بهانه همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین شده‌اند.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha