۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
صرافی خارجی بدون تحریم؛ معرفی مناسب ترین صرافی ها
معرفی صرافی مناسب برای ایرانیان

صرافی خارجی بدون تحریم؛ معرفی مناسب ترین صرافی ها

در این مقاله به معرفی 2 صرافی متمرکز CEX و 2 صرافی غیرمتمرکز DEX با شرح تمام ویژگی ها و شریط پرداخته ایم تا کاربران بتوانند به راحتی در این بازار فعالیت کنند.

هادی بهرامی؛ بازار: ما ایرانیان برای ورود به بازار ارز دیجیتال نیازمند صرافی های مناسبی هستیم که خارجی بوده و بدون تحریم باشند؛ تا بتوانیم در آن به معامله، عملیات سواپ و حتی سپرده گذاری بپردازیم. بازار ارز های دیجیتال یا همان crypto currency پر از کلاهبرداری و ریسک های ناشی از نوسانات و ورشکستگی است که در مقابل، سود های بسیار زیادی هم به افراد آگاه میرساند. برای فعالیت اصولی در بازار ارز دیجیتال به صرافی های نیاز خواهیم داشت که معتبر بوده و علاوه بر کیفیت خدمات بالا، بتوانند به ما ایرانیان سرویس دهند. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین صرافی های خارجی قابل استفاده برای کشور های تحت تحریم بر اساس پارامتر های فنی و مالی خواهیم پرداخت.


ماهیت و تفاوت صرافی ها
برای استفاده از یک صرافی خارجی ابتدا باید آموزش های لازم را جهت کار با آن پشت سر بگذارید تا به راحتی معاملات، نقل و انتقال ارز، پرداخت ها و حتی سپرده گذاری را انجام دهید. کار با صرافی های ایرانی راحت تر است؛ اما در فرایند ثبت نام و احراز هویت یا همان kyc، محدودیت سنی و سخت گیری هایی در تراکنش های مالی دارند که اگر بخواهیم با اعتبار و ارزش معاملاتشان جمع بزنیم، در مجموع استفاده از اکسچنج exchange های خارجی و البته معتبر پیشنهاد میشود. استفاده از دکس های غیرمتمرکز گرچه راحت تر است و فرایند ثبت نام و سخت گیری های مالی و امنیتی ندارند اما به دلیل غیرمتمرکز بودن، ولت ها بیشتر در معرض حملات فیشینگ و هک قرار میگیرند و ارزش معاملات اثبات ذخایر بسیار کوچک تری هم دارند؛ اما در آینده ای نزدیک میتوانند افزایش تقاضا و نقدینگی زیادی را تجربه کنند.
یکی از اولین صرافی ‌های ارز دیجیتال که در اوایل دهه ۲۰۱۰ تاسیس شد، بیت کوین مارکت دات کام بود و از آن زمان، تعداد صرافی‌ های ارز دیجیتال به سرعت رشد کرده است و به بخش مهمی از اکوسیستم ارز دیجیتال تبدیل شده‌ اند. تعداد صرافی های خارجی ارز دیجیتال بسیار زیاد است که اکثر آنها ip ایران را تحریم کرده اند که کاربران ایرانی باید از فیلترشکن آی پی ثابت استفاده کنند و یا در صرافی های مجاز فعالیت کنند. صرافی، کیف پول و سایت های خدماتی مناسب برای ایرانیان بدلیل تحریم بودن ایران، بسیار محدود است که در ثبت نام، واریز و برداشت ها، معاملات و تخصیص بالانس سرمایه باید احتیاط کرد؛ تا حساب را به بهانه های مختلف تعلیق suspend نکنند.


۱- صرافی بینگ ایکس bingx
صرافی بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تاسیس و در جمهوری استونی ثبت شد. این شرکت در کشورهایی مانند تایوان، هنگ‌ کنگ، چند کشور اروپایی و کانادا نیز شعبه دارد؛ اما با توجه به ملیت مشتریان بنظر میرسد این صرافی بیشتر با کشور های تحریم شده کار میکند و به آن ها خدمات میدهد. تیم توسعه دهنده صرافی، متشکل از متخصصان تکنولوژی بلاکچین هستند که سابقه کار در شرکت ‌های مالی و تکنولوژی معتبر مانند جی پی مورگان، چارترد بانک، گوگل و علی ‌بابا را دارند. بینگ ایکس یک صرافی ارزدیجیتال معتبر است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و از مزایای این پلتفرم میتوان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و ارائه امکانات و خدمات متنوع به کاربران اشاره کرد که بخش اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ شامل این خدمات میشوند. صرافی بینگ ایکس علاوه بر ارز های دیجیتال از بازار بورس آمریکا، مشتقات و شاخص ها نیز در معاملات پشتیبانی میکند.

جایگاه صرافی بینگ ایکس
در زمان نگارش این مقاله، این بازار معاملاتی با حجم ۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار و در رتبه‌ ۱۹ رنکینگ بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال متمرکز در کوین‌ مارکت ‌کپ برای معاملات اسپات با کسب ۶.۱ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن قرار دارد. این رتبه برای معامله‌ مشتقات به ۱۵ و به بالاتر از رقبایی مانند بیت فلایر، دیجی فاینکس، جمینی، مکسی و کریپتو دات کام صعود میکند. ذخایر ارزی صرافی به مبلغ ۴۰۵ میلیون دلار است که بیشترین آن تتر با ۷۲ درصد و سپس بیت کوین با ۱۹ درصد میباشد. به گفته خود صرافی بینگ ایکس، در حال حاضر بالای ۵ میلیون کاربر فعال از سراسر دنیا در این صرافی فعالیت دارند که اکثر آنها اهل ویتنام، روسیه و هندوستان هستند و ایرانی ها حدودا ۴ درصد از کل معامله گران صرافی را شامل میشوند.

ویژگی های صرافی بینگ ایکس
برای کار در این صرافی اجباری به احراز هویت kyc نیست و کاربران میتوانند فقط با یک ثبت نام ساده شروع به معامله و سایر فعالیت های مالی کنند. یکی از ویژگی های فوق العاده صرافی بینگ ایکس قابلیت کپی ترید میباشد که جذابیت بسیاری برای کاربران دارد. در بخش کپی ترید کاربران اکانت یک معامله گر را بر اساس اطلاعات قابل مشاهده بررسی کرده و آنرا دنبال میکنند که معاملات برای آنها نیز انجام میشود. سقف برداشت روزانه تا ۵۰ هزار دلار است که این ویژگی ها، bingx را تبدیل به یکی از جایگزین‌ های اصلی صرافی کوکوین برای ایرانی ‌ها کرده است. افزایش بالانس به سفارشات باز، سیو سود پله ای و حسابرسی صورت های مالی صرافی از ویژگی های رضایت بخش آن است که میتواند با اعتماد سازی، جذب سرمایه بیشتری هم داشته باشد. صرافی بینگ ایکس لیستینگ رضایت بخشی دارد و بسیاری از رمز ارز های شناخته شده را در فهرست معاملاتی خود برای ایجاد حجم معاملات بیشتر و جلب رضایت کاربران جا کرده است.

حواستان به اطلاعیه مهم صرافی بینگ ایکس باشد!
اطلاعیه مهمی با موضوع محدودیت های استفاده از IP کشور های ممنوعه و فعال شدن کنترل ریسک برخی کاربران، به تازگی از کانال رسمی فارسی زبان صرافی بینگ ایکس منتشر شده است. صرافی BingX جهت رعایت قوانین، محدودیت ‌های منطقه ‌ای را در برخی از کشورها از جمله آمریکا، کانادا، هلند، انگلیس، چین، هنگ کنگ، کره جنوبی، میانمار، لائوس، سنگاپور، ماکائو و هند اعمال کرده است. از این پس اگر از IP هر کدام از این کشورها استفاده کنید ممکن است علاوه بر مواجه شدن با خطای وجود محدودیت منطقه‌ ای، کنترل ریسک حساب فعال شود و برای رفع این مشکل نیاز به چند مرحله احراز هویت داشته باشید که در این صورت کار را کمی برای مشتریان سخت میکند. صرافی بینگ ایکس با آی پی معمولی ایران مشکلی ندارد و با سرعت مناسب اینترنت میتوان به راحتی وارد اپلیکیشن صرافی شد؛ اما اگر احیانا کاربران قادر به ورود با آی پی معمولی نبودند باید از آی پی کشور های مجاز در فیلترشکن های خارجی استفاده کنند تا سرمایه شان با ریسک احراز و هویت و سخت گیری صرافی مواجه نشود.
با انجام یکی از روش هایی که خواهیم گفت میتوانید از این پیشامد جلوگیری کنید : در ابتدا از VPN مناسب استفاده و مطمئن بشید که IP شما جزو کشور های ممنوعه نباشد و از VPN های رایگان استفاده نکنید. استفاده از وبسایت‌ های "شناسایی آی پی" از جمله برازِرلیک و وات ایز مای آی پی آدرس میتواند در تشخیص آی پی شما (این که از چه کشوری متصل شده اید) کمک کند. کاربرانی که زبان اپلیکیشن آنها فارسی است نه تنها با این مسائل روبرو نمیشوند، بلکه از تمام رویداد های ویژه فارسی زبان ‌ها نیز مطلع خواهند شد که اکیدا پیشنهاد می‌کنیم زبان خود را به فارسی تغییر دهید و در نهایت، اگر تمایل داشته و یا مجبور به احراز هویت KYC در صرافی هستید تنها با کارت ملی و یا پاسپورت قادر به انجام این کار خواهید بود که با انجام احراز هویت مشخص میکنید که شهروند کشورهای محدود شده نیستید و احتمال فعال شدن ریسک حساب خود را به حداقل خواهید رساند.



۲- صرافی کوینکس coinex
صرافی کوینکس به دلیل شهرت میان ایرانی ها، نیاز به تعریف ندارد و با وجود کارمزد نسبتا زیاد، یکی از گزینه های اصلی ما برای انجام معاملات در دنیای ارز دیجیتال است. کارمزد کم و سرعت و سطح بالای ارائه خدمات در نوشته های تبلیغاتی و به صورت تئوری به کار میرود؛ در واقعیت، صرافی در اجرا و پردازش عملیات سرعت کمتری دارد و کارمزد معاملات و کشف قیمتی بالاتری هم دارد؛ اما با در نظر گرفتن تحریم ها و از بین رفتن دایره ارتباطی با دنیای مالی، کوینکس را بعد از بینگ ایکس میتوان گزینه کم ریسک برای ایرانیان در نظر گرفت. صرافی کوینکس مدت طولانی را به کاربران ایرانی و سایر کشور های تحت تحریم خدمات داده است به همین دلیل میتوان روی سازگاری و دوستی آن با مشتریان کشورهای مختلف حساب باز کرد. اهرم بالا در معاملات فیوچرز زیان ده است؛ زیرا صرافی با کشف قیمتی عجیب، معامله را باز کرده و به کارمزد کاربر زیان را نیز اضافه میکند.

ویژگی ها و جایگاه صرافی کوینکس
در زمان نگارش این مقاله، این بازار معاملاتی با حجم اسپات ۹۴ میلیون دلار و رتبه ۱۵ در معاملات مشتقه و رتبه ۷۷ رنکینگ بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال متمرکز در کوین‌ مارکت ‌کپ برای معاملات اسپات با کسب ۴.۸ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن قرار دارد. در رتبه بندی شرکت تحقیقاتی کریپتو کامپیر، کوینکس به طور کلی با نمره متوسط از بین ۱۵۰ صرافی در رتبه ۸۰ قرار دارد. صرافی کوینکس از نظر کیفیت بازار، ارائه داده‌ ها و امنیت، امتیاز نسبتاً خوبی دارد و یکی از ویژگی های خوب آن برای کاربران ایرانی، عدم حساسیت به تغییر آی پی و اختیاری بودن احراز هویت است. سرعت بالای انجام تراکنش‌ های واریز و برداشت ارزی و دسترسی به فهرست وسیعی از ارز های دیجیتال از ویژگی های دیگر خوب صرافی میباشد.


۳- صرافی مکسی mexc
صرافی مکسی با محیط کاربری کاربر پسند، امنیت بالا، خدمات گسترده مانند بینگ ایکس، سرعت عملکرد بالا و با محوریت تکنولوژی است که ابزار های آموزشی و انجام خدمات ۲۴ ساعته را میتوان از ویژگی های دیگر این صرافی در نظر گرفت. فناوری صرافی امکان ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تراکنش در ثانیه را فراهم کرده است که آن را به یکی از گزینه ‌های بسیار کارآمد و مفید برای معامله‌ گران تبدیل میکند. با در نظر گرفتن تمام ویژگی های عالی، میتوان با قبول ریسک فیلترینگ و تحریم ایران توسط صرافی با حداقل بالانس سرمایه در آن اقدام به معامله کرد؛ اما باید در نظر داشت که فعالیت در صرافی مکسی ریسک دارد و ممکن است با کوچک ترین خطایی حساب ساسپند و یا برای مدتی تعلیق شود.


۴- صرافی بای بیت bybit
صرافی بای بیت به عنوان یکی از بهترین صرافی‌ های متمرکز در دنیای ارز های دیجیتال شناخته می‌شود و رتبه سوم میان صرافی های رقیب را از آن خود کرده است. سرعت اجرا، محیط کاربری، کارمزد معاملات، خدمات ریز و درشت معاملاتی و سطح امنیتی بسیار خوبی دارد که با اعتماد سازی، کاربران زیادی را جذب خود کرده است. ذخایر ارزی صرافی به مبلغ ۷ میلیارد و ۹۴۱ میلیون دلار است که بیشترین آن بیت کوین با ۳۱ درصد و سپس تتر با ۲۷ درصد میباشد. فعالیت در این صرافی نیز مانند صرافی مکسی ریسک دارد و باید با حداقل بالانس در آن به فعالیت مالی پرداخت.


صرافی های غیرمتمرکز dex trading
دکس های مبادلاتی، بستری برای معامله ارز های دیجیتال هستند که به صورت غیرمتمرکز بوده و توسط هیچ نهاد یا سازمان دولتی اداره و نظارت نمیشوند. در این صرافی ها نیازی به احراز هویت و ثبت نام نیست و با کانکت ولت خود به صرافی میتوانید اقدام به معامله کنید. بنابراین در این سیستم‌ ها، خبری از هک شدن حساب صرافی یا بلوکه شدن دارایی کاربر نیست.
از صرافی های معتبر و رتبه بالای غیرمتمرکز میتوان به دیدیکس، پنکیک سوآپ و وان اینچ اشاره کرد. صرافی پنکیک سوآپ بزرگ ترین پلتفرم بستر بایننس اسمارت چین میباشد که در حال حاضر ایمنی، خدمات گسترده، استخر های بزرگ نقدینگی و انواع معاملات از بهترین ویژگی های این صرافی بوده و کاربران بسیار زیادی را نسبت به رقبا جذب خود کرده است.


۱- صرافی پنکیک سواپ pancake swap
دکس پنکیک سواپ یک صرافی غیر متمرکز است که در زنجیره هوشمند بایننس چین فعالیت میکند و تابع مدل بازارساز خودکار برای قیمت ‌گذاری میباشد که کاربران مسئول تامین نقدینگی آن هستند. طبق مشاهدات و تجربیات چندین ساله، بنیاد این صرافی غیر متمرکز بسیار فعال است که علاوه بر هوشمندی و کارمزد کم، طبق نقشه راه از پیش تعین شده آپدیت و رویداد های بسیار عالی اجرا میکند. کارمزد بسیار کمتر نسبت به شبکه اتریوم و صرافی یونی سواپ، گردش زیاد نقدینگی و رشد روز افزون نقدینگی قفل شده tvl، لیستینگ معاملاتی گسترده و لانچ پد فعال عرضه اولیه ها باعث شده است کاربران بسیاری جذب پنکیک سواپ بشوند و به راحتی در آن به فعالیت مالی خود بپردازند. کاربران در این صرافی میتوانند در سیستم پاداش دهی، لانچ پد عرضه اولیه، انواع سپرده گذاری با تعرفه های متنوع شرکت کرده و یا از خدمات معاملاتی استفاده کنند.


۲- صرافی دی وای دیکس dydx
dYdX یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که از قرارداد های هوشمند در بلاکچین اتریوم برای تسهیل معاملات دائمی، مارجین، اسپات، اعطا و دریافت وام استفاده میکند. در زمان نگارش این مقاله، صرافی دی وای دیکس بیش از ۳۰ ارز دیجیتال مختلف را در سه حالت معاملاتی ساپورت میکند؛ همچنین علاوه بر بخش اسپات، خدمات فیوچرز هم ارائه میکند که یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملات لوریج دار است. تعداد کارمندان این شرکت ۲۶ نفر و دفتر مرکزی آنها در سانفرانسیسکو واقع شده و سرمایه‌ گذاران بزرگی از جمله پولی چین و استارک وار از آنها حمایت میکنند. علاوه بر خدمات گسترده و حرفه ای معمولا کاربران ارز دیجیتال، این صرافی را جزو پلتفرم های امن و هوشمند میدانند که از سرمایه ها در مقابل حملات فیشینگ و پامپ و دامپ استخر های نقدینگی LP محافظت میکند.

صرافی خارجی بدون تحریم؛ معرفی مناسب ترین صرافی ها

کد خبر: ۲۷۸٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha