۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
رشد ۲۳ درصدی توزیع کود کشاورزی در یزد| فعالیت سه شرکت بزرگ تولیدکننده در استان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد اعلام کرد؛

رشد ۲۳ درصدی توزیع کود کشاورزی در یزد| فعالیت سه شرکت بزرگ تولیدکننده در استان

یزد- زارعیان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد ️ از توزیع هفت هزار تن انواع کود کشاورزی در سال جاری و رشد ۲۳ درصدی آن نسبت به سال قبل خبر داد.

محمدحسن زارعیان در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت سه شرکت بزرگ تولیدکننده کود کشاورزی در استان یزد و ارسال تولیدات آنها به همه استان های کشور اظهار کرد: شرکت کیمیا داران کویر یکی از بزرگترین تولید کنندگان کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال است که امسال موفق شد ۳۲ هزار تن کود تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

وی با بیان اینکه کارخانه فرآیند کود و سم بافق دیگر تولید کننده کود در استان است که موفق شد حدود ۳۳ هزار تن کود را تولید و به سراسر کشور ارسال کند است، اضافه کرد: این کارخانه تولید کننده کود فسفات ۱۳ درصد و سوپر فسفات ساده با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال است.

زارعیان ادامه داد: توسعه گستر کویر نیز سومین شرکت استان یزد با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم پودری در سال است که موفق به تولید و توزیع سه هزار و ۵۰۰ تن کود به سراسر کشور شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با بیان اینکه امسال ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن به عنوان سهمیه استان یزد اختصاص یافت که ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شد، تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۶۴۰ تن توسط ۶۰ کارگزار استان به کشاورزان تحویل داده شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha