۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
آغاز اجرای فاز اول بندر مکران از سال آینده
معاون مهندسی و زیربنایی سازمان بنادر اعلام کرد

آغاز اجرای فاز اول بندر مکران از سال آینده

فتحی، معاون مهندسی و زیربنایی سازمان بنادر گفت: فاز اول بزرگترین بندر دریایی کشور با عنوان بندر مکران از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای منویات رهبری و اهداف تعیین شده در سند توسعه سواحل مکران مبنی بر ساخت بندر بزرگ مکران، سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات لازم برای ساخت این بندر را شروع کرده است.

به گفته وی، سازمان بنادر از سال گذشته برای مکان یابی این بندر تحقیقات خود را آغاز و مکانی در استان هرمزگان در شهرستان جاسک انتخاب کرد و این بندر با کاربری تجاری و نفتی به عنوان بندری برای نسل آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

او می گوید: بندر مکران با رویکرد پدافند غیر عامل به لحاظ جانمایی و محرومیت زدایی با افق ۱۴۲۴ فعالیت خود را شروع می کند و براساس برنامه ریزی قرار است این بندر به صورت فاز بندی فعالیت را شروع کند.

فتحی بیان کرد: براساس مطالعات طرح جامع ساخت این بندر شروع شده و در سال ۱۴۰۳ بخش حوضچه و بخش دریایی این بخش را شروع خواهیم کرد.

او افزود: سازمان از منابع داخلی برای ساخت این بندر استفاده خواهد کرد و در این بندر ایجاد اسکله های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha