۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
بیش از ۱۵۰۰ شغل جدید در حوزه آبزی پروری بوشهر ایجاد شد| پرورش جلبک و صدف و زالو
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

بیش از ۱۵۰۰ شغل جدید در حوزه آبزی پروری بوشهر ایجاد شد| پرورش جلبک و صدف و زالو

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ شغل جدید در حوزه آبزی پروری بوشهر ایجاد شده از پرورش جلبک و صدف و زالو در این استان خبر داد.

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه طرح های آبزی پروری از اولویت های شیلات استان بوشهر است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می گیریم.

وی افزود: در سال جاری در حوزه پرورش ماهی در قفس، سایت های جدیدی فعال شدند و اکنون ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر به ۱۱ هزار تن رسیده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از کاهش برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی برداشت بالغ بر ۳۸ هزار تن داشتیم که به دلیل بیماری و مرگ زودرس در سایت ها، حدود ۲۸ هزار تن محقق شده است.

امینی ابراز داشت: برای سال آینده پیش بینی برداشت و تولید ۴۷ هزار تن میگو را داریم که امیدوارم با رفع موانع شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر پرورش و تولید ماهی و میگو، انواع مختلف آبزیان از جمله جلبک و صدف دریایی و ماهی های زینتی و همچنین زالو و کرم نرئیس نیز در استان پرورش داده می شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از بهبود اشتغال در حوزه آبزیان خبر داد و گفت: تعهد شیلات در اشتغال امسال حدود ۱۶۰۰ شغل جدید بوده که ۱۵۷۰ شغل ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha