۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تکمیل آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در سال جاری
مدیرعامل آبفای کشور اعلام کرد

تکمیل آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در سال جاری

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه آبرسانی به پنج هزار روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی در سال جاری تکمیل شده است، گفت: برای این طرح ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، هاشم امینی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدهای مهم رئیس‌جمهوری برای تأمین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است، خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح تا به امروز ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده که نزدیک به ۵۰ درصد آنها یعنی پنج هزار روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تا کنون برای این طرح به تصویب رسیده که ۱۶ هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص‌یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی این طرح خبر داد و گفت: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل‌توجه بوده، به صورتی که احداث تأسیسات آبرسانی ۶۳۱ روستا از ۵ هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آب‌رسان در ۱۴ استان ثبت و تشکیل شده است، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در طرح آب‌رسانی به ۲۳۰۰ روستا تاکنون انجام شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha