۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
اقتصاد روسیه انتظارات بدبینانه را پشت سر گذاشت

اقتصاد روسیه انتظارات بدبینانه را پشت سر گذاشت

روزنامه بریتانیایی «اکونومیست» در گزارشی از اقتصاد روسیه در دو سال گذشته تاکید کرد که اقتصاد این کشور از انتظارات بدبینانه عبور کرد.

به گزارش بازار، روزنامه بریتانیایی اکونومیست در گزارشی از اقتصاد روسیه که در طول دو سال گذشته از آغاز جنگ در اوکراین مکرراً انتظارات بدبینانه را زیر پا گذاشته است، صحبت کرد.

این روزنامه تاکید کرد فروپاشی اقتصاد روسیه، که به طور گسترده در بهار ۲۰۲۲ انتظار می‌رفت، هرگز اتفاق نیفتاد.

این روزنامه می‌گوید: «اقتصاد وارد رکود شد، اما شدت آن کمتر از حد انتظار بود و دوام چندانی نداشت» در حالی که «تورم آخرین نگرانی بود، زیرا قیمت‌ها در سال گذشته به سرعت افزایش یافتند».

به گزارش اکونومیست، اقتصاددانان بر این باور بودند که قیمت‌ها می‌توانند از کنترل خارج شوند و مقامات خواستار آن شدند که به افزایش قیمت‌ها توجه ویژه‌ای شود، اما یک بار دیگر به نظر می‌رسد اقتصاد روسیه ثابت می‌کند که بدبین‌ها اشتباه می‌کنند.

انتظار می‌رود این داده‌ها که در ۱۳ مارس منتشر می‌شوند، نشان دهند که قیمت‌ها در فوریه گذشته ۰.۶ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است که از ۱.۱ درصد در پایان سال گذشته کاهش یافته است.

به طور سالانه، تورم پس از رسیدن به ۷.۵ درصد در نوامبر گذشته، احتمالاً افزایش نیافته است.

به نوشته این روزنامه، در حالی که بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند به زودی این نرخ به ۴ درصد کاهش یابد، که همچنین نشان دهنده ثبات انتظارات خانوارها در مورد تورم در آینده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha