۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
احتمال وقوع سیلاب در چهار منطقه از کشور| جلسه مدیریت و پشتیبانی سیلاب وزارت نیرو تشکیل شد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب اعلام کرد

احتمال وقوع سیلاب در چهار منطقه از کشور| جلسه مدیریت و پشتیبانی سیلاب وزارت نیرو تشکیل شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز در تعدادی از استان‌های جنوب غرب، مرکزی، شرقی و شمال شرقی کشور، وقوع سیلاب در این استان‌ها محتمل است.

به گزارش بازار، سیف‌الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی به دلیل سامانه بارشی که از دیروز فعال شده و تا امروز ادامه خواهد داشت و به منظور برنامه‌ریزی جامع برای انجام همه اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت و کنترل سیلاب در تعدادی از استان‌های جنوب غرب، مرکزی، استان‌های شرقی و شمال شرقی کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد و همچنین بخش‌هایی از استان خوزستان، جلسه مدیریت و پشتیبانی سیلاب وزارت نیرو پیش از وقوع بارش‌ها تشکیل شد.

وی افزود: هدف از این جلسه، ارزیابی و برآورد اثرات بارش و لزوم انسجام‌بخشی و انجام اقدامات مترتب در همه بخش‌های آب، آب و فاضلاب، برق و همچنین اطلاع‌رسانی به سایر دستگاه‌های ذیربط در مدیریت سیلاب بود.

آقابیگی ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات همه جانبه و پیشگیری از وقوع پیشامدهای ناگوار، نزول رحمت و برکات الهی بدون ایراد هرگونه خسارت در بخش زیرساخت‌های کشور مایه برکت و نعمت برای مردم استان‌های مربوطه شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد: از همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با مشارکت همه جانبه نسبت به انجام تکالیف به ویژه اقدامات پیشگیرانه، اقدام کنند.

وی گفت: از همه مردم عزیز در استان‌های مذکور نیز درخواست داریم تا با رعایت بیش از پیش مباحث ایمنی، از تردد در حریم بستر رودخانه‌ها پرهیز کرده و نسبت به رعایت همه نظامات ایمنی برای حفظ جان و مال خود اقدام کنند.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha