۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد ادامه دارد| بررسی سبد معیشت در جلسه فردا
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار:

جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد ادامه دارد| بررسی سبد معیشت در جلسه فردا

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: تلاش می‌شود وضعیت معیشت کارگران، محدودیت‌های بخش کارفرمایی و دیدگاه‌های دولت برای کنترل تورم مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش بازار، علی‌اصغر آهنی‌ها درباره جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل میزان دستمزد کارگران در سال آینده، اظهار داشت: جلسات شورای عالی کار به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و کمیته مزد گزارش‌های موردنیاز را تهیه کرده است که بحث سبد معیشت یکی از آن‌ها است و بر اساس چند پارامتر تعیین می‌شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها بُعد خانوار است که توسط مرکز آمار اعلام می‌شود، شاخص دیگر هم مربوط به تغذیه است که انستیتو تغذیه معیار آن را مشخص می‌کند. در نهایت نیز مرکز آمار قیمت‌ را بر اساس حداقل‌ها ارائه می‌دهد.

وی افزود: تمامی این شاخص‌ها بررسی و چهارچوب‌های آن بسته شده بود، اما روی یک مورد آن اختلاف سلیقه وجود داشت که به کمیته مزد ارجاع شد و همین الان نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای جمع‌بندی در مورد سبد معیشت در کمیته مزد در جلسه هستند و فردا عصر (چهارشنبه) در جلسه شورای عالی کار مطرح خواهد شد.

آهنی‌ها گفت: به نظرم مشکلی پیش نخواهد آمد و تلاش می‌شود وضعیت معیشت کارگران، محدودیت‌های بخش کارفرمایی و نیز دیدگاه‌های دولت برای کنترل تورم مدنظر قرار بگیرد. سعی می‌شود یک تعادلی اتفاق بیفتد که همگی از نتیجه راضی باشند.

وی درباره اینکه چه میزان افزایش دستمزدی را پیش‌بینی می‌کند؟ پاسخ داد: اعداد و ارقامی که از آمارها استخراج می‌شود، میزان دستمزد و حقوق را مشخص می‌کند. ضمن اینکه در کنار آن شاخص‌هایی که از آنها صحبت شد، چند گزارش اقتصادی دیگر نیز ارائه و بررسی می‌شود و پس از تبادل‌نظر در ابعاد مختلف است که به یک نتیجه ملی و رضایت‌بخش در خصوص افزایش دستمزد دست پیدا خواهیم کرد تا هم بخش کارگری راضی باشد و هم بخش کارفرمایی بتواند به حیات خود ادامه دهد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره اینکه چرا جلسات دستمزد به روزهای پایان سال موکول می‌شود، گفت: جلسات ادامه دارد و معمولا در روز آخر سال به جمع‌بندی می‌رسد تا از تورم‌های انتظاری که در آخر سال اتفاق می‌افتد جلوگیری کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha