اختصاص ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی به یارانه پنهان
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد

اختصاص ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی به یارانه پنهان

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی کشور که ۴۰۷ میلیارد دلار بود به پرداخت یارانه انرژی تخصیص پیدا کرد.

به گزارش بازار، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در سیزدهمین نشست هیات نمایندگان گفت: سال ۱۴۰۲ سال سختی بود، پیش بینی ما این است که بودجه ۱۴۰۳ سخت و چالش های بیشتری برای بنگاه های اقتصادی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته که جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) کشور ۴۰۷ میلیارد دلار بود ۳۶ درصد آن به پرداخت یارانه انرژی تخصیص پیدا کرده است.

او گفت: برای اولین بار بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای نگاه راهبردی تدوین شد. در حوزه اجرایی بیمارستان بازرگانان مستقل و خودگردان شدو تسریع در پروژه های عمرانی اتاق از جمله ساختمان مطهری رخ داده است. تغییرات رویکردی و اعتمادسازی با حاکمیت و انتقال صحبت‌های بخش خصوصی به حاکمیت دنبال شده و همچنین در مورد شعار سال مقام معظم رهبری از ما نظرخواهی شده است.

نجفی عرب ادامه داد: در نظام بودجه ریزی اتاق تهران، تغییر ریل داشته ایم و به نقدهای منصفانه اعضا و رسانه ها توجه کرده ایم. برای اولین بار ۷ برابر کردن بودجه تشکل ها را دنبال کرده ایم و برای اولین بار می خواهیم به سمت درآمدهای پایدار برویم.

رئیس اتاق تهران گفت: بودجه ۱۴۰۳ اتاق تهران برای اولین بار رخدادهای بسیاری دارد، تلاش داریم که امروز مصوبه بودجه را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha