۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
صرفه جویی در مصرف آب در ایام پایانی سال ضروری است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

صرفه جویی در مصرف آب در ایام پایانی سال ضروری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران کاهش پیدا کرده و لازم است که همه مشترکان تهرانی در روزهای پایان سال به موضوع صرفه‌جویی آب توجه ویژه‌ کنند.

به گزارش بازار، بهزاد پارسا، امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری، ادامه داد: با نزدیک‌شدن به فصل بهار و تلاش مردم برای خانه‌تکانی، میزان مصرف آب افزایش می‌یابد تا جایی که می‌توان از اصطلاح آب‌تکانی را به‌جای خانه‌تکانی استفاده کرد.

وی افزود: باتوجه‌به آن که تهران با موضوع کم‌آبی دست پنجه نرم می‌کند ضروری است مشترکان به موضوع آب حساس‌تر بوده و بیشتر مراعات کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره رعایت الگوی مصرف و سرانه آب شرب خاطرنشان کرد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و تهران جز شهرهای حساس به‌حساب می‌آید و در این شرایط باید رویه مصرف آب تغییر کند.

پارسا در باره حجم مخازن سدهای تهران، گفت: در حال حاضر حجم آب سدهای تهران ۲۴۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته چندساله خشکسالی را مدیریت و تنش‌ها را به حداقل رسانده‌ایم؛ اما این موضوع بدین معنا نیست که مشترکان هر میزان که بخواهند می‌توانند از آب شرب استفاده کنند؛ چراکه دیگر شرایط مانند گذشته نیست و باید به موضوع آب حساس باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: مشترکان می‌توانند با انجام کارهای ساده مانع افزایش مصرف آب در ایام خانه‌تکانی شوند

پارسا خاطرنشان کرد: استفاده از آب به‌عنوان جارو برای تمیزکردن بالکن یا حیاط و استفاده نادرست از آب گاهی اوقات موقع خانه‌تکانی‌ها دیده می‌شود در شرایطی که در کشور با کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم هدردادن آب به این شکل بسیار ناپسند است.

وی با بیان اینکه سرویس و تعمیر شیرآلات خراب باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: استفاده سرشیر کاهندهٔ آب از طریق ترکیب هوا با آب درون لوله، به میزان چشمگیری موجب کاهش در مصرف آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: بهتر است شستشو فرش‌ها در قالیشویی‌ها انجام شود، ضمن آنکه استفاده از برنامه مناسب برای ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی تیز می‌تواند تا حد زیادی مانع از هدررفت آب شود.

پارسا کم‌کردن حجم آب فلش تانک‌ها در سرویس‌های بهداشتی با تنظیم شناور آن‌ها را در کاهش مصرف آب تأثیرگذار دانست.

وی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید و خاطرنشان کرد: تقاضای ما از همه مشترکان این است که میزان مصرف آب را کاهش دهند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلی در تأمین آب مشترکان ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha