۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
فروش جوجه اردک و مرغ تخمگذار تورنگ طلایی

فروش جوجه اردک و مرغ تخمگذار تورنگ طلایی

برای جوجه اردک ممکن است به فکر راه اندازی یک مزرعه اردک باشید.

سفارش خرید جوجه اردک و ارسال به اقصی نقاط ایران

برای جوجه اردک ممکن است به فکر راه اندازی یک مزرعه اردک باشید. سرمایه گذاری جدید شما می‌تواند کاملاً سودآور باشد، به شرطی که برنامه ریزی مناسب و تاکتیک‌های دامپروری از مراحل ابتدایی فرآیند را استفاده کنید. درست مانند جوجه‌ها، می‌توانید اردک را نیز برای گوشت یا تخم اردک پرورش دهید. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که یک پرورش دهنده باشید و جوجه اردک و جفت‌های مولد را به فروش برسانید. برای خرید و سفارش انواع جوجه اردک با کارشناسان ما در نغمه تورنگ طلایی در ارتباط باشید.

فروش جوجه اردک‌ ها اغلب هزینه کمتری برای پرورش و نگهداری دارند، هم در هوای گرم و هم در هوای سرد مقاوم تر هستند و سالانه تخم‌های بزرگتر و بیشتری تولید می‌کنند. اردک‌ها در سنین پایین‌تری شروع به تخم‌گذاری کرده و اکثر نژادها هنوز تا حدود شش سالگی به تولیدمثل کمی و کیفی خود ادامه می‌دهند. یکی از مزایا اردک پرورش ساده و هزینه نسبت پایین پرورش جوجه اردک است.لیست فروش جوجه های اردک نغمه تورنگ به شرح ذیل می باشد

 فروش جوجه اردک

  • - فروش جوجه اردک یک هفته
  • - فروش جوجه اردک۱۰روزه
  • - فروش جوجه اردک ۲۰روزه
  • - فروش جوجه اردک ۱۵روزه
  • - فروش جوجه اردک ۳۰ روزه - یک ماهه
  • - فروش جوجه اردک مگ مگی
  • - فروش جوجه اردک محلی
  • - فروش اردک صغیر
  • - فروش جوجه اردک صغیر

پرورش جوجه اردک

محصولات جوجه تورنگ طلایی هنگامی‌که در مورد یک نژاد تصمیم گرفتید و مکانی برای خرید اردک خود پیدا کردید، باید بدانید که چگونه جوجه اردک را پرورش دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که مکان پرورش جوجه اردک مناسب بوده و ایمنی کافی آن‌ها فراهم می‌شود. از آنجایی که اردک‌ها مانند جوجه‌ها نمی‌خوابند و از جعبه‌های تودرتو نیز استفاده نمی‌کنند (آنها فقط تخم‌های خود را در بستری از کاه روی زمین می‌گذارند)، تبدیل یک خانه بازی یا سوله به پناهگاه اردک بسیار ساده است. مطمئن شوید که دری با یک قفل ضد شکارچی و تهویه و پنجره‌های فراوان برای نگهداری آن‌ها وجود داشته باشد.

جوجه اردک‌ها باید برای ۶ تا ۸ هفته اول در خانه (یا در آلونک یا گاراژ) زیر یک لامپ حرارتی نگهداری شوند تا بتوانند به خوبی رشد کنند، بنابراین مطمئن شوید که مکان آن‌ها از نظر گرما، خوراک و آب، ایمنی در برابر سایر حیوانات خانگی و... مناسب است. برای نگهداری از اردک‌ها نیازی به فضای بزرگ ندارید. اردک‌ها صرفاً به یک استخر کوچک نیاز دارند تا گردن و سر خود را داخل آب کرده تا پرده‌های بینی خود را مرطوب نگه دارند و برای لذت بردن و تمیز کردن به اطراف بپاشند. اردک‌ها در مورد تمیزی خود بسیار آگاه هستند. یک لانه به اندازه کافی بزرگ می‌تواند مکان مناسبی برای پروش جوجه اردک باشد.

چرا پرورش مرغ تخمگذار؟

پرورش مرغ تخمگذار با توجه به نیاز زیاد جمعیت کشور ما به مصرف تخم مرغ یکی از کسب و کارهای عالی و پر سود است. همچنین صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه محدودیت تولید در آن مفهومی ندارد و هر میزان که تخم مرغ تولید شود خریدار آن وجود دارد.

برای پرورش مرغ تخم گذار از کجا شروع کنم؟

برای ایجاد هر کسب و کار در ابتدا نیازمند جایگاه مناسب و ادوات و تجهیزات مناسب می باشیم. اصولا پرورش مرغ تخمگذار همانند پرورش سایر طیور نیازمند جایگاه مناسبی می باشد که این جایگاه می بایست محیطی ۴ دیواری و مسقف همانند یک سوله یا سالن یا اتاقی باشد که به ازای هر متر مربع ۱۰ قطعه مرغ تخمگذار قابلیت پرورش است.

پرورش مرغ تخمگذار به دو صورت انجام می پذیرد:

  1. ۱) پرورش مرغ تخمگذار کف بستر

  2. ۲) پرورش مرغ تخمگذار داخل قفس

هر دو روش پرورش بالا روش های مناسبی به جهت پرورش مرغ تخمگذار می باشد که البته می توان گفت که پرورش مرغ تخمگذار داخل قفس ایده آل تر می باشد چرا که در این روش رسیدگی به مرغ ها ساده تر و در عین حال تخم مرغ ها سالم تر و تمیزتر و بیماری و عارضه در مرغ ها کمتر خواهد بود .

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ تخمگذار

برای پرورش مرغ تخمگذار پس از تهیه سالن بنا به متراژ و فضای داخل سالن به تجهیزاتی از قبیل موارد زیر دارید:

  • ۱-  هواکش

به جهت تهویه هوای داخل سالن برای خروج گاز آمونیاک و گرد و خاک و خرده پر معلق حاصل از مرغ های تخمگذار داخل سالن های پرورشی الزامی است که تعداد و نوع آن بستگی به تعداد و متراژ سالن متغیر می باشد.

  • ۲- سیستم گرمایشی یا سرمایشی

مرغ تخمگذار در رنج دمایی ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی گراد تخمگذاری میکنند. به منظور تنظیم دمای سالن های پرورش مرغ تخمگذار سیستم گرمایشی یا سرمایشی بنا به متراژ سالن و نوع آب و هوای منطقه متفاوت است.

  • ۳- آشیانه یا تله تخمگذار

چنانچه پرورش مرغ تخمگذار در سالن کف بستر صورت گیرد به جهت اینکه مرغ ها روی زمین و در نقاط مختلف سالن تخمگذاری نکنند، نیازمند آشیانه یا تله تخمگذار هستند. این آشیانه ها هم به صورت دستی قابل تهیه است و به وسیله ی سبد یا موزائیک قابل ساختن می باشد که به ازای هر ۶  عدد مرغ تخمگذار داخل سالن یک تله تخمگذار الزامی است.

  • ۴- بستر کف سالن پرورش مرغ تخم گذار

برای پرورش مرغ تخمگذار کف بستر وجود پوشال به ازای هرمتر مربع ۴ کیلوگرم الزامی اس. این پوشال هم عایق حرارتی از کف سالن به جهت عدم انتقال سرما یا گرما به بدن مرغ های تخمگذار می باشد. همین که جاذب آب حاصل از ادرار و مدفوع پرنده ها و آب سر رفته از داخل ظروف آبخوری می باشد.

  • ۵- ظروف آبخوری و دان خوری مرع تخمگذار

برای پرورش مرغ تخم گذار که از روش بستر استفاده می کنند ظروف آبخوری و دان خوری به جهت نظافت بیشتر و هدر نرفتن دان به کف بستر الزامی می باشد. باید خاطر نشان کرد که به ازای هر ۵۰ عدد مرغ تخمگذار یک عدد ظرف آبخوری و یک عدد ظرف دان خوری لازم است.

  • ۶- قفس مرغ تخمگذار

در بسیاری از سالن های مرغ تخمگذار به جهت رسیدگی بالاتر و سالم ماندن تخم مرغ ها و کمتر شدن عارضه و بیماری از قفس های مرغ تخمگذار به صورت طبقاتی ۳ الی ۴ طبقه استفاده می شود. این قفس ها جنس آهن و گالبانیزه دارند و رعایت نظافت داخل قفس ها بیشتر است.

انواع مرغ تخمگذار

  •  مرغ تخمگذار صنعتی

  •  مرغ تخمگذار محلی و بومی

همانطور که در بالا ذکر شد دو نوع مرغ تخمگذار به جهت پرورش و تولید وجود دارد که عبارت است از مرغ تخمگذار بومی یا محلی و مرغ تخمگذار صنعتی که هریک از انواع این مرغ ها خود دارای انواع متفاومت می باشد.

تفاوت عمده بین مرغ تخم گذار محلی و مرغ تخمگذار صنعتی در نوع تخم مرغ و میزان و راندمان تولید و همچنین تعداد و نوع دان مصرفی و حتی قیمت تخم مرغ های آن می باشد.

 

images_1710226922_65effdea7f427.jpg

خرید نیمچه بهتر است یا جوجه مرغ تخمگذار؟

اصولا در پرورش مرغ تخمگذار چندین مسئله از جمله: دان مصرفی، برنامه نوردهی، شرایط نگهداری و واکسیناسیون از جمله فاکتورهای بسیار مهم است.

سوددهی مرغ تخمگذار بیشتر است یا مرغ گوشتی؟

بطور کلی می‌توان گفت که سوددهی مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار بستگی به عوامل مختلفی از جمله تقاضای موجود در بازار، منابع مالی و زمانی شما و تجربه و تخصص شما در زمینه پرورش نوع مرغ انتخابی دارد. برای انتخاب بین پرورش مرغ گوشتی و پرورش مرغ تخم گذار، نیاز است تا عوامل ذکر شده در بالا را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

میزان دان مصرفی مرغ تخم گذار

مقدار مصرف دان در پرورش مرغ تخم گذار همچون سایر طیور نباید بی رویه و بدون محدودیت باشند. این روش بسیار غلط و اشتباه است؛ چرا که با مصرف میزان دان بیشتر و بی رویه مرغ‌های شما چاق شده و در نتیجه چربی گرفته و غلافی از چربی دور تا دور تخمدان و اویداکت مرغ را در بر می‌گیرند و مانع از رها شده تخمک و تخمگذاری مرتب مرغ‌های شما می‌شوند. همین اتفاق و عدم توجه به میزان مصرف دان مرغ تخم گذار سبب توقف تخمگذاری مرغ‌ها می‌شود.

هنگامی که مرغ‌ها شروع به تخم گذاری می‌کنند، مهم است که جیره آنها باید به غذای مخصوص مرغ تخمگذار تبدیل شود. خوراک مرغ تخم گذار، برای مرغ‌هایی که تخمگذار هستند، فرموله می‌شود. رژیم‌های غذایی در اساس برای آنها یکسان هستند، اما رژیم‌هایی که برای مرغ گوشتی استفاده می‌شود، معمولاً پروتئین بالاتری دارند و با ویتامین‌های مختلف برای رشد مناسب وزنی مرغ‌ها، غنی می‌گردد؛ اما مرغ‌های تخمگذار برای پوسته تخم مرغ به مقدار زیادی کلسیم نیاز دارند.

مرغ تخمگذار از چه سنی به تخم می آید؟

 مرغ تخمگذار از سن ۵ الی ۶ ماهگی به سن بلوغ به جهت تخمگذاری می رسد. اصولا خرید مرغ بالغ به جهت تامین گله تخمگذار کاری بسیار اشتباه است؛ چرا که مرغ قبل از زمان تخمگذاری نیازمند برنامه نوری مناسب است.

همچنین مرغ بالغ تخمگذار با توجه به اینکه خوشه تخمدان در بدن آن کامل تشکیل شده است در حین حمل و نقل مرغ بالغ، این خوشه تخمدان در اثر استرس و ضربات حمل و نقل پاره شده و مرغ مدت زمان طولانی آسیب دیده و از تخم می رود و تا دوباره بخواهد به حالت قبل باز گردد و آسیب دیدگی تخمدان آن برطرف شود مدت زمان طولانی باید سپری گردد.

پرورش جوجه یک روزه تخمگذار هم دردسرهای خاص خود را دارد و متاسفانه بیشترین میزان تلفات نیز در سنین جوجگی بخصوص در دو هفته اول تولد جوجه می باشد اما با خرید جوجه یک روزه میتوان برنامه دقیق تری برای واکسیناسیون و تحریک نوری و همچنین تغذیه جوجه ها در نظر گرفت.

خرید نیمچه مرغ تخمگذار (پولت مرغ تخمگذار) تا حد زیادی به سود پرورش دهندگان مرغ تخمگذار است چرا که در شرایطی که مرغ کاملا واکسیناسیون شده باشد پرورش ساده تر بوده و مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین بازدهی آن زودتر است البته به شرطی که نیمچه مرغ تخم گذار را از شرکت معتبری همچون شرکت نغمه تورنگ طلایی تهیه کنیم که کلیه واکسیناسیون و برنامه نوری را به درستی رعایت کرده باشد.

مرغ‌های تخمگذار صنعتی در یک سال راندمان ۹۴ الی ۹۸ درصدی دارند. یعنی در طول ۳۶۵ روز سال بین ۳۲۰ الی ۳۳۰ عدد تخم می‌گذارند درحالبکه مرغ‌های تخمگذار محلی راندمان ۵۰ الی ۷۵ درصدی دارند یعنی در یک سال بین ۱۶۰ تا ۲۷۰ عدد (باتوجه به توان ژنتیکی و نژادهای مختلف این مقدار متغیر است) می‌گذارند.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha