۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
موافقت با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ملی
شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ کرد

موافقت با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ملی

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مرتضوی استاندار اصفهان و غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص مغایرت اساسی طرح جامع شهر جدید بهارستان با موضوع الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بهارستان ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ مصوبه جلسه مورخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در خصوص" الحاق۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بهارستان" در جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را باتوجه به صورتجلسه مورخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر الحاق اراضی مذکور با کاربری مسکونی با تامین خدمات مقرر کرد:

الف- طرح تفصیلی اراضی مذکور با سقف ظرفیت واحدپذیری حدود ۲۱۰۰ واحد (معادل جمعیت ۶۵۰۰ نفر) و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد:

۱. ضمن انعکاس بستر و حریم و قنات آبراهه‌های متداخل با محدوده اراضی الحاقی بر اساس اعلام نظر شرکت آب منطقه‌ای استان، «نقشه هدایت آب‌های سطحی و مدیریت سیلاب» در اسناد طرح ارائه شود.

۲ . بر تامین سرانه خدماتی طرح حداقل به میزان مندرج در مصوبه شورای‌عالی درخصوص «تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها»، بر اصلاح سرانه‌های خدماتی طرح در خصوص «کاربری‌های مذهبی وتجهیزات شهری» طبق مصوبه مذکور، تاکید می‌شود.

۳. با توجه به محدودیت‌های شدید منابع آب منطقه، بنا به نظر شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، تامین آب این واحدها صرفاً از محل صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع فعلی شرب این شهر امکان‌پذیر خواهد بود.

ب- با عنایت به سوابق مصوبه هیات دولت و شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست مبنی بر خروج ۲۶۰ هکتار از اراضی تداخلی «حریم طرح جامع بهارستان» از «محدوده پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی»، تحویل و تحول باقیمانده اراضی در اختیار شرکت عمران شهر جدید به سازمان حفاظت محیط‌زیست در خارج از حریم شهر جدید در بخش‌های متداخل با پارک ملی شرط تحقق مصوبه هیات وزیران است. بنابراین اعلام مصوبه حاضر موقوف به انتقال کامل مالکیت باقیمانده اراضی از شرکت عمران شهر جدید به سازمان حفاظت محیط زیست (به نمایندگی از دولت) است.

پ - با تاکید بر اجرای هرچه سریع‌تر توافقات استانی مبنی بر جابه‌جایی خط لوله گاز متداخل با بخش‌ وسیعی از محدوده طرح، مقرر می‌شود تا تحقق این امر، حرائم ایمنی و خطرزدایی خط لوله در کلیه بارگذاری‌های داخل محدوده شهر رعایت شود.

در ادامه آمده است: مراتب در اجرای مصوبه بند "ب" مصوبه صدرالاشاره و مستند به نامه شماره ۶۵۹۹/۱۴۰۲/ ص مورخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان مبنی بر انتقال مالکیت باقیمانده اراضی در خارج از محدوده و حریم شهرجدید بهارستان در بخش‌های متداخل با پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی به دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان حفاظت محیط زیست جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود.

در پایان آمده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح هاریال نقشه محدوده پس از اصلاح بر اساس نظر شورای‌عالی جهت بررسی و ابلاغ به مراجع ذی‌ربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۸٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha