۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
مشوق های سرمایه گذاری الزامات توسعه اردبیل است
نایب رییس اتاق بازرگانی اردبیل:

مشوق های سرمایه گذاری الزامات توسعه اردبیل است

اردبیل- پیرموذن، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اعمال مشوق های سرمایه گذاری برای توسعه اردبیل الزام آور است.

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: سرمایه گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان استان اردبیل با رفع موانع و مشکلات پیش رو و حذف قوانین مزاحم امیدوار به تقویت جبهه تولید در ابعاد کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن هستند و در کنار آن، تقویت حوزه تجارت نیز یکی از رویکردهای حمایتی دولت سیزدهم در استان اردبیل است.

وی به برگزاری جلسات منظم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری اشاره کرد و گفت: آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم برگزار می شود تا در طول سال ماهانه شاهد برگزاری یک جلسه با مصوبات مناسب در رفع موانع تولید و حذف قوانین مزاحم سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امور اقتصادی و دارایی این قوانین مزاحم را احصا کرده و به صورت استانی و ملی آنها را مورد ارزیابی قرار داده تا بعد از طرح و بررسی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بخشی از آنها برای اصلاح به هیأت مقررات زدایی کشور ارسال شود و بخشی نیز به صورت استانی و در قالب اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها بتوان گره گشای فعالان اقتصادی بود.

پیرمؤذن افزود: برخی از صاحبان واحدهای دامداری غیرصنعتی استان در دریافت کارت شناسایی معتبر و پروانه بهره برداری با مشکلاتی روبه رو هستند که انتظار می رود با اصلاح بخشنامه ابلاغ شده، این دغدغه ها و نگرانی ها رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه یازدهم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مشکلات سرمایه گذاران حوزه گردشگری نیز مورد رصد و توجه قرار گرفت که عمده مشکلات طولانی شدن صدور مجوز و تغییر کاربری بود که قرار شد در این زمینه مسئولان تدبیری مناسب بیندیشند.

رییس خانه صنعت و معدن اردبیل اضافه کرد: فعالان حوزه گردشگری به ویژه در سرعین، نیر و مشگین شهر با تنگنای تخصیص منابع آب روبه رو هستند که در این باب قرار شد به صورت شفاف برای سرمایه گذاران مسائل و موضوعات مطرح و موانع رفع شود.

پیرمؤذن اعمال مشوق های حمایتی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را بسیار مهم و مؤثر در مسیر تقویت تولید برشمرد و بیان کرد: امیدواریم هدف گذاری های مطلوب در این بخش به سرانجام برسد.

کد خبر: ۲۷۸٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha