۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
لزوم توسعه صادرات غیرنفتی/ خرما جایگزین نفت خام شود
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

لزوم توسعه صادرات غیرنفتی/ خرما جایگزین نفت خام شود

بوشهر- رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید صادرات غیرنفتی را توسعه داد و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تنها راه رهایی از تحریم دل کندن از نفت و خداحافظی با صادرات نفت خام است.

وی با بیان اینکه اقتصاد قوی و ایجاد اشتغال با جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پایین‌دستی محقق می‌شود، تصریح کرد: می‌توان از فرآورده‌های نفتی مانند محصولات پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت برای جایگزینی درآمدهای ارزی استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بی‌اثر کردن تحریم‌هاست و دشمن تا زمانی که بداند اگر تحریم کند نتیجه آن بر اقتصاد و توان کشور اثر می‌گذارد به تحریم خود ادامه می‌دهد و در هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

وی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دشمن بداند چه تحریم بکند و چه نکند اثری بر روی کشور و اقتصاد ما نخواهد گذاشت.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن نیز می‌توان جایگزین صادرات نفتی شود.

وی تصریح کرد: خرما یکی از محصولاتی است که با سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات آن در بخش‌های مختلف تولید با توجه به اینکه ظرفیت تأمین داخلی و قابلیت صادرات را نیز دارد می‌تواند از آن به جای صادرات نفت استفاده کرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به محدودیت صادرات نفت و بازگرداندن پول آن، باید به محصولات غیرنفتی که مشمول تحریم نمی‌شوند و تحریم شدنی نیستند پرداخت و صادر کرد و با این کار ارز حاصل از آن وارد و خلأ ارزی کشور جبران شود.

کد خبر: ۲۷٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha