۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
اعلام نیاز سازمان بنادر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین ۵۳۴ قطعه موردنیاز بندری و دریایی

اعلام نیاز سازمان بنادر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین ۵۳۴ قطعه موردنیاز بندری و دریایی

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بینان فعال در حوزه بندری و دریایی، برگزار شد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی، در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی که حسین شکری دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل ونقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیات عامل و مدیران بندری و دریایی سازمان بنادر نیز حضور داشتند، بر حمایت و پشتیانی سازمان بنادر در استفاده از تکنولوژی‌ها و تولیدات ساخت داخل تاکید کرد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان پیشرو با الگو برداری از تجارب موفق بنادر دنیا در بکارگیری فناوری های نوین همواره نگاه مثبتی به بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و در حفظ و صیانت از زیر ساخت ها و تجهیزات ارزشمند دریایی و بندری موجود و توسعه و ایجاد زیرساخت های جدید در حوزه بندری و دریایی داشته است.

به گفته صفایی، در سال های اخیر در حوزه های مختلف علی الخصوص تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز عملیات دریایی و بندری و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی از توان و دانش متخصصان شرکت‌های دانش بنیان بهره‌گیری نموده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در تامین ۷۶۸ قطعه یدکی و تجهیزاتی بندری و دریایی توسط شرکت‌های داخلی، تاکید کرد: در نیاز سنجی تازه، این سازمان به تامین ۵۳۴ قطعه از جمله قطعات مخابراتی و الکترونیکی نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین حسین شکری، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل ونقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس حمایت آنها از شرکت‌های دانش‌بنیان، از امضای توافقنامه جدیدمعاونت علمی و فناوری با سازمان بنادر و دریانوردی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شکری با اشاره تشکیل کارگروه بررسی و ارزیابی پروژه‌های مورد نیاز سازمان بنادر در این کارگروه تاکید کرد: براساس توافق آتی با سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه داریم کلیه پروژه‌های تامین قطعات و تجهیزات را در سال آینده عملیاتی کنیم.

وی با اعلام سیاست‌ اقتصادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور مبنی بر ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان، برای ایجاد تاثیر مثبت بر اقتصاد کشور، گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل ونقل، با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان، به دنبال سهم‌گیری از بازارهای بین‌المللی، به موازات بازارهای داخلی، است.

تشریح ۵۳۴ قطعه مورد نیاز سازمان بنادر در حوزه‌های بندری، دریایی و فنی
علی فتحی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر نیز در این نشست با اشاره اقدامات صورت گرفته در این سازمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته، ۷۶۸ قطعه یدکی و تجهیزاتی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است که سبب ارتقای شاخص آماده به کاری تجهیزات این سازمان شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به احصای ۵۳۴ قطعه مورد نظر، افزود: در نیاز سنجی تازه، ۹۹ قطعه در حوزه بندری، ۳۸۹ قطعه در بخش دریایی و ۵۰ قطعه در بخش مخابرات و تجهیزات الکترونیک نیاز داریم.

وی ابراز امیدواری کرد با ابلاغ سیاست های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری در آینده شاهد رشد همکاری شرکت‌های دانش بنیان با سازمان بنادر و دریانوردی در ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز عملیات دریایی و بندری باشیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha