۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مصوبه الحاق بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن در دولت سیزدهم ابلاغ شد
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری:

مصوبه الحاق بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن در دولت سیزدهم ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: در دولت سیزدهم مصوبه الحاق بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن با تامین دیگر کاربری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، عملکرد شورای‌عالی و مجموعه معاونت معماری و شهرسازی را در فرآیند بررسی موضوعات منتهی به مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری تشریح کرد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون در مجموع مصوبه ۵۹ هزار و ۴۷۳ هکتار صادر شد که از این میزان، ۳۱ هزار و ۷۲۹ هکتار مربوط به مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ۱۰ هزار و ۴۷۷ هکتار مربوط به مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان‌ها و ۱۷ هزار و ۲۶۵ هکتار نیز مربوط به مصوبات استانی برای الحاق اراضی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

دانشجو توضیح داد: از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است.

به گفته وی، به دلیل تسریع در انجام تعهد دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت جلسات شورای‌عالی شهرسازی و معماری هر هفته یکبار در سال جاری تشکیل شد تا موضوعات بیش‌تری را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در دوره جدید بررسی موضوعات و الحاق اراضی در چارچوب قانون سرعت گرفته است تا با اینکار دولت بتواند به تعهد خود در بخش مسکن جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha