۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
تقاضای نفت چین رو به رشد است
مدیرعامل سعودی آرامکو:

تقاضای نفت چین رو به رشد است

شرکت سعودی آرامکو با مثبت ارزیابی کردن روند رشد تقاضای نفت چین از برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور آسیایی خبر داد.

به گزارش بازار، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو گفت: این شرکت به‌دنبال فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در چین است، زیرا تقاضای نفت در این کشور آسیایی مطلوب و رو به رشد است.

شرکت سعودی آرامکو مشارکت خود را در صنایع پالایش و پتروشیمی افزایش داده و در بعضی از این پروژه‌ها با قراردادهای برداشت نفت خام همراه است.

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد: تاکنون که در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی به سر می‌بریم، تقاضا در چین سالم و رو به رشد است.

ناصر گفت: پالایشگاه‌های چین یکی از یکپارچه‌ترین پالایشگاه‌ها و دارای بالاترین مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی هستند و آرامکو اکنون به‌دنبال فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

اوضاع مطلوب بازار نفت در ۲۰۲۴
وی پیش‌بینی کرد که بازارهای جهانی نفت خام در طول سال ۲۰۲۴ شرایط مطلوبی خواهد داشت.

مدیرعامل سعودی آرامکو گفت: ما انتظار داریم تقاضا نسبتاً مطلوب باشد، ما رشد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم.

ناصر، تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۴ میلادی را ۱۰۴ میلیون بشکه در روز برآورد کرد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده بود.

عربستان سعودی در اواخر ژانویه به آرامکو دستور داد برنامه توسعه خود را برای افزایش ظرفیت تولید روزانه ۱۳ میلیون بشکه‌ای کنار بگذارد و به هدف پیشین روزانه ۱۲ میلیون بشکه بازگردد.

دو پروژه صفانیه و منیفه که بخشی از طرح توسعه بودند متوقف شده‌اند و سه پروژه زلف، مرجان و بری به‌ترتیب با تولید روزانه ۶۰۰ هزار بشکه، ۳۰۰ هزار بشکه و ۲۵۰ هزار بشکه دیگر در حال انجام است.

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد: با وجود پروژه‌های در حال اجرا، حداکثر ظرفیت تولید برای حفظ آن در محدوده هدف ۱۲ میلیون بشکه در روز بهینه و مدیریت خواهد شد.

گاز، ال‌ان‌جی و لیتیوم
آرامکو در نظر دارد تولید گاز خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱، ۶۰ درصد افزایش دهد.

ناصر اعلام کرد: احتمال می‌رود آرامکو با شکت میداوشن انرژی، شرکتی که متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ئی‌آی‌جی پارتنرز آمریکاست، برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) خارج از استرالیا شریک شود.

وی از موافقت با خرید سهام راهبردی و حداقلی در میداوشن انرژی در سال گذشته میلادی خبر داد.

مدیرعامل سعودی آرامکو گفت: این شرکت با مید اوشن انرژی در استرالیا همکاری می‌کنیم و احتمال دارد بسته به فرصت‌ها در دیگر مناطق با آنها شریک شویم.

ناصر گفت: آرامکو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید ال‌ان‌جی در ایالات متحده آمریکاست و اکنون در حال مذاکره با تعدادی از شرکت‌ها هستیم، زیرا صنعت جهانی ال‌ان‌جی در حال رونق است و آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده این حامل انرژی در جهان به‌شمار می‌رود.

برنامه آرامکو برای خرید سهام شرکت‌های رنو و جیلی
وی همچنین اعلام کرد مذاکرات برای شراکت با شرکت‌های خودروساز فرانسوی رنو و جیلی چین برای تصاحب سهام ۱۵ تا ۲۰ درصدی در سرمایه‌گذاری مشترک آنها در زمینه ساخت موتورهای احتراقی و هیبریدی ادامه دارد.

مدیرعامل آرامکو همچنین تأیید کرد آرامکو در حال ارزیابی غلظت لیتیوم در آب نمک یکی از میدان نفتی خود است.

منابعی به رویترز گفتند آرامکو در مراحل اولیه کار روی استخراج لیتیوم است که از سوی بسیاری از اقتصادهای بزرگ به‌عنوان یک ماده معدنی حیاتی به‌دلیل استفاده از آن در تولید باتری تلقی می شود.

ناصر اعلام کرد این کار در حال انجام است.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha