۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
مهمترین بخش اقتصاد آلمان در آستانه فروپاشی است

مهمترین بخش اقتصاد آلمان در آستانه فروپاشی است

شرکت‌های تحت مالکیت خانوارهای آلمانی که به عنوان ستون فقرات اقتصاد این کشور شناخته می‌شوند، خود را در آستانه ورشکستگی می‌یابند.

به گزارش بازار، با استناد به تحلیل‌گران کسب‌وکارها و صنایع حاضر در آلمان، صاحبان ۳ میلیون از شرکت‌های خانواده محور، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید را غیرممکن یا بسیار چالش برانگیز دانسته و علت اصلی این پدیده را وضعیت نابسامان اقتصادی، افزایش هزینه‌های استقراض و تشدید تشریفات اداری می‌دانند.

ینس کران (Jens Krane)، مدیرکل بخش ادغام و تملک دارایی‌های دومین بانک بزرگ آلمان Commerzbank AG که تخصص آن در حیطه مشاغل خانوادگی است، گفت: تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی که برای فروش عرضه می‌شوند، مدام در حال انباشته شدن است. از دیدگاه این تحلیل‌گر علت وقوع ورشکستگی گسترده، ترکیب جدیدی از مقررات و قوانین است که نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین و گسترش کسب‌وکار را ایجاد کرده و بدین دلیل موجب حس سرخوردگی در شرکت‌های تحت مالکیت خانوارها شده است.

همچنین وی تاکید داشت همه‌گیری ویروس کرونا و بحران انرژی در اروپا موجب پیچیدگی بیشتر این وضعیت شده است.

بنابر گزارش ها، شرایط چالش برانگیز شرکت‌ها موجب شده تا شماری از مالکان اقدام به فروش کرده و ورثه برای تصاحب کسب‌وکارهای خانوادگی، تمایل کمتری داشته باشند.

یان فیلیپ فاندر (Jan-Philipp Pfander)، شریک فعال در شرکت مشاروه سرمایه‌گذاری Proventis Partners در آلمان، اتریش و سوئیس، معتقد است که ذهنیت وارثین تغییر کرده و تعداد کمتری از آن‌ها مایل به تقبل مسئولیت مدیریت شرکت‌های والدین خود هستند.

وضعیت مالی این شرکت‌ها پس از تصویب حکم مربوط به ممنوعیت مخارج فراتر از بودجه در سال ۲۰۲۳ و گنجاندن آن در قانون اساسی آلمان، چالش برانگیزتر شد.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha