۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

از بعد از ۲۰۲۲ شاهد هجوم سرمایه‌گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی بوده‌ایم. این رونق چشمگیر، این منطقه را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری در املاک تبدیل کرده است.

روس‌ها در صدر فهرست خریداران املاک در قبرس شمالی هستند. با توجه به تحریم‌های غرب علیه مسکو، بسیاری از روس‌ها به دنبال پناهگاه امنی برای سرمایه‌های خود هستند. قبرس شمالی با موقعیت جغرافیایی مناسب، ثبات سیاسی و اقتصادی، و قیمت‌های مناسب، به گزینه ایده‌آلی برای این افراد تبدیل شده است.

علاوه بر این، ایرانی‌ها و آلمانی‌ها نیز در این رقابت حضور دارند. ایرانی‌ها به دنبال تنوع در سبد سرمایه‌گذاری خود و آلمانی‌ها به دنبال فرار از تورم و نااطمینانی‌های اقتصادی در اروپا، به این منطقه جذب شده‌اند.

در این مقاله به بررسی علت‌های شد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی می‌پردازیم. اما فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص اورنست کمک بگیرید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

چرا سرمایه گذاران ایرانی، قبرس شمالی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند؟

رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

تقاضا برای خرید خانه در قبرس شمالی دائما در حال افزایش است. چراکه کمبود ملک و امکان فروش بی دردسر ملک، نویدبخش افزایش قیمت املاک در منطقه گیرنه در قبرس شمالی شده است. این منطقه، رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

هزینه کم، بازدهی بالا

سرمایه‌گذاری در املاک قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورها، هزینه کمتری دارد، در عین حال، بازدهی بالایی را به همراه می‌آورد.

تحصیل در قبرس شمالی به دلیل هزینه پایین آموزش به زبان انگلیسی، زندگی و اجاره آپارتمان برای دانشجویان خارجی بسیار مقرون به صرفه و جذاب کرده است.

بازده اجاره سالانه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به بیش از ۱۰ درصد رسید، اما به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا، این عدد به طور چشمگیری به ۵ درصد کاهش یافته است و با تأثیر کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر ارزهای خارجی، به نظر می‌رسد این عدد برای چند سال بعدی ثابت ماند.

با این حال، این به این معنی نیست که خرید برای اجاره یا سرمایه‌گذاری در املاک دیگر جذاب نیست! در واقعیت می‌بینیم که سرمایه‌گذاری در املاک در منطقه گیرنه که محبوب‌ترین مکان اقامت و سرمایه‌گذاری برای مهاجران، به ویژه انگلیسی‌ها، روس‌ها، آلمانی‌ها، ایرانی‌ها و اسکاندیناویایی‌ها است، سودآوری سریعی را تجربه کره است.

دلیل اصلی این امر تعداد محدود زمین‌های قابل توسعه و وسعت زمین‌های موجود است. لازم به ذکر است که دفتر برنامه‌ریزی شهری قبرس شمالی، قانون جدیدی را تصویب کرده است که تعداد واحدهای قابل ساخت را به ویژه در مرکز شهر گیرنه و اطراف آن محدود و کاهش می‌دهد.

رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

۲. بازار املاک و مستغلات امیدوارکننده

با درنظرگرفتن تعداد رو به رشد دانشجویان خارجی، صنعت گردشگری و تعداد قابل توجه کارگران خارجی، درک این موضوع دشوار نیست که تقاضا برای اجاره ملک در گیرنه و مناطق نزدیک‌تر مانند کارائوغلو، لاپتا و آلسانجاک در غرب و اوزانکوی و چاتالکوی در شرق مرکز شهر گیرنه دوباره افزایش خواهد یافت. عرضه و تقاضا، باعث ساخت املاک بیشتر برای سرمایه‌گذاران خواهد شد. البته طبق مقررات ساختمانی جدید، تعداد واحدهایی که می‌توان در زمین‌های قابل توسعه ساخت، محدود خواهد شد.

این مقررات جدید فقط باعث افزایش هزینه واحدها خواهد شد. با توجه به تأثیر تورم جهانی مواد ساختمانی، سرمایه‌گذاری در املاک منطقه گیرنه امیدوارکننده به نظر می‌رسد و می‌تواند در آینده نزدیک بیش از ۳۰ درصد سودآور باشد که دلیل آن، کمبود آپارتمان‌های قابل فروش مجدد و نوساز در مرکز شهر گیرنه است.

بنابراین هر کسی که ۷۰ هزار پوند در مرکز شهر گیرنه سرمایه‌گذاری کند، ممکن است با احتساب حداقل ۵ درصد درآمد اجاره ۵ ساله و ۳۰ درصد افزایش ارزش، تقریبا ۵۰ درصد سود ببرد.

طبق گزارش مجله فوربس، منطقه اسکیل در قبرس شمالی به عنوان یکی از ۱۰ مکان برتر ساحلی برای خرید یا سرمایه‌گذاری در املاک در کل جهان انتخاب شده است. با این حال، گیرنه به تنهایی سودآورتر از هر شهر دیگری نه تنها در بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی بلکه در سطح جهان خواهد بود.

۳. آب و هوای آفتابی و گرم دائمی

قبرس شمالی از آب و هوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در اکثر ایام سال، آفتابی و گرم است.

۴. نرخ جرم بسیار پایین

قبرس شمالی از جمله امن‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌رود و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

۵. دسترسی آسان به اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه

موقعیت جغرافیایی مناسب قبرس شمالی، دسترسی به آن را از نقاط مختلف دنیا آسان کرده است.

۶. مواد غذایی تازه

در قبرس شمالی به دلیل حاصلخیزی زمین، دسترسی به انواع مواد غذایی تازه و باکیفیت به راحتی امکان‌پذیر است.

خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی آیا منطقی به نظر می‌رسد؟

این بستگی به هدف شما دارد. اگر به دنبال درآمد حاصل از اجاره، اجاره برای تعطیلات، افزایش ارزش سرمایه یا موارد دیگر هستید، خرید ملک در قبرس شمالی به احتمال زیاد یک سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر نسبت به کشورهای منطقه مدیترانه مانند ترکیه، مصر، مراکش، دبی و یا کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، پرتغال، یونان یا مالت خواهد بود.

رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

اینکه قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟ به نظر می‌رسد که بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری امیدوارکننده‌تر باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاران سودمند است.

جمهوری ترک قبرس شمالی که به اختصار «قبرس شمالی» نامیده می‌شود، تنها ۳۹ سال است که در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۳ تأسیس شده است. اعلامیه استقلال آن توسط پارلمان ترک قبرس شمالی از جمهوری قبرس منتشر شد.

از آن زمان تاکنون، هیچ کشوری به جز ترکیه، قبرس شمالی را به طور رسمی به رسمیت نشناخته است. در طول سال‌ها، قبرس شمالی تقریباً در سراسر جهان منزوی و دست‌نخورده بود و تجارت و پرواز مستقیم با آن وجود نداشت.

با وجود این، این بخش شمالی کوچک از جزیره توانسته است به طور مستقل و ارگانیک در بسیاری از بخش‌ها مانند گردشگری، سرگرمی، آموزش و درمان IVF و غیره رشد کند.

این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۳۸۰ هزار نفر، بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین المللی در ۲۵ دانشگاه دارد. همین تعداد دانشجویان بین‌المللی به تنهایی توانسته‌اند بازار خرید برای اجاره ملک را برای سرمایه‌گذاران محلی و خارجی به شدت تحت تاثیر قرار دهند. شما می‌توانید پس از خرید ملک از مشاوری اورنست برای اجاره ملک یا آپارتمان خود کمک بگیرید.

۱۰ دلیل برای رشد خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی دلایل زیادی دارد:

  • کشور در حال توسعه: قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذابی را ارائه می‌دهد.
  • سریع‌ترین میزان رشد در جذب دانشجویان خارجی: قبرس شمالی شاهد سریع‌ترین رشد دانشجویان خارجی در منطقه است که منجر به افزایش تقاضا برای اجاره ملک می‌شود.
  • صنعت گردشگری در حال رشد: قبرس شمالی، صنعت گردشگری پر رونقی دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را در اختیار اجاره‌دهندگان و صاحبان کسب و کارهای مرتبط با گردشگری قرار می‌دهد.
  • محدود بودن زمین‌های قابل توسعه: با توجه به محدود بودن زمین‌های قابل توسعه، ارزش املاک در قبرس شمالی به مرور زمان افزایش خواهد یافت.
  • موقعیت جغرافیایی عالی: قبرس شمالی موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و به راحتی از اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه قابل دسترسی است.
  • مهاجران خارجی: تعداد زیادی از بازنشستگان و افراد حرفه‌ای خارجی به دلیل آب و هوای مطبوع و هزینه‌های پایین زندگی، به قبرس شمالی نقل مکان می‌کنند که این امر تقاضا برای املاک را افزایش می‌دهد.
  • قیمت مناسب املاک: قیمت املاک در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مدیترانه‌ای بسیار پایین‌تر است.
  • دسترسی آسان: دسترسی آسان به قبرس شمالی از طریق پروازهای مستقیم و مسیرهای دریایی وجود دارد.
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراساحلی: قبرس شمالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراساحلی جذابی را ارائه می‌دهد.
  • قطب بلاکچین و ارزهای دیجیتال: قبرس شمالی در حال تبدیل شدن به قطبی برای شرکت‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال است که می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای املاک شود.
  • آب و هوای عالی: قبرس شمالی دارای آب و هوای آفتابی و گرم است که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب است.
  • مواد غذایی تازه: در قبرس شمالی به دلیل حاصلخیزی زمین، دسترسی به انواع مواد غذایی تازه و باکیفیت به راحتی امکان‌پذیر است.
  • مردم محلی خونگرم: مردم محلی قبرس شمالی خونگرم و مهمان‌نواز هستند.
  • نرخ پایین جرم و جنایت: قبرس شمالی از جمله امن‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌رود و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

چرا باید از قبرس شمالی ملک بخریم؟

دو نوع خریدار ملک خارجی در قبرس شمالی وجود دارد: سرمایه‌گذاران و مهاجران برای تغییر محل زندگی.

در طول سال‌ها، دلایل اصلی خرید ملک در قبرس شمالی را عواملی همچون آب و هوای آفتابی عالی، هزینه پایین زندگی، املاک ارزان، نرخ پایین جرم و جنایت و مواد غذایی تازه بوده است.

در ابتدا، عمدتا مهاجران طبقه متوسط برای بازنشستگی قبرس شمالی را انتخاب می‌کردند و سپس خانواده‌های جوان‌تر به دنبال نرخ پایین جرم، مدارس ارزان و باکیفیت برای فرزندان خود به این منطقه می‌آمدند. همین دلایل باعث شده است که خرید ملک در قبرس شمالی بیش از هر زمان دیگری محبوب شود.

اکنون به لطف اینترنت، قدرت یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری در حال کشف قبرس شمالی و مقایسه قیمت املاک در سطح جهانی هستند. در این عصر جدید، علاقه سرمایه‌گذاران بین‌المللی به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی را افزایش داده است.

املاک قبرس شمالی نه تنها نوید یک سرمایه‌گذاری خوب برای سرمایه‌گذاران را می‌دهد، بلکه به یک مقصد محبوب برای جابجایی و بازنشستگی نیز تبدیل می‌شود.

برخلاف برخی کشورهای دیگر مانند دبی، پرتغال و یونان که در آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در املاک، شهروندی می‌فروشند یا حقایق غیرواقعی خاصی را وعده می‌دهند، قبرس شمالی دارای مزایای بسیاری است که آن را بسیار محبوب کرده و باعث رشد مداوم شده است.

بنابراین شما هم می‌توانید از این رشد سهمی ببرید. به همین جهت می‌توانید از مشاورین متخصص ما در اورنست کمک بگیرید تا باتوجه به بودجه و هدفتان بهترین انتخابرا به شما پیشنهاد دهند و مراحل قانونی ثبت سند را با دقت و بدون مشکل به پایان برسانند.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha