۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل شد

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل شد

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی ارتقا یافت.

به گزارش بازار، مصوبه ماده واحده مربوطه که در جلسه دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده پس از توشیح رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دبیر شورا به دستگاه‌های مربوطه ایفاد شده است.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری که از این پس در قالب سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی فعالیت می‌کند با هدف زمینه‌سازی برای افزایش ارتباط علمی، فناوری و نوآوری با دیگر کشورها و همچنین دستیابی به جایگاه مشخص و قابل توجهی از تجارت منطقه‌ای و جهانی محصولات دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شکل گرفته و با توجه به جایگاه فرابخشی خود، مدیریت هماهنگی کلان فعالیت‌های فناوری، نوآوری در دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با خارج از کشور، صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان، عرضه و تقاضای فناوری (انتقال فناوری)، بسترسازی و توسعه دیپلماسی فناوری، گسترش ارتباط و ارائه تسهیلات به متخصصان بین‌المللی ایرانی و غیر ایرانی ... را به‌عهده دارد.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha