۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
خرید ۴ متر مسکن در منطقه یک تهران با وام بانک مسکن

خرید ۴ متر مسکن در منطقه یک تهران با وام بانک مسکن

به‌دنبال افزایش قیمت اوراق حق‌تقدم وام مسکن، با وام خرید ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن پس از کسر هزینه خرید اوراق می‌توان ۴ متر خانه در منطقه یک تهران خریداری کرد.

به گزارش بازار، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم (تسه) ‌ برای زوجین تهرانی به ۸۰۰ میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به ۹۶۰ میلیون تومان است.

در سایر شهرها این وام ۳۲۰ میلیون تومان است. برای تهیه این تسهیلات، متقاضی (زوج‌ها) باید معادل ۲ برابر رقم وام یعنی ۱۹۲۰ برگه اوراق حق‌تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند.

بررسی بازار فرابورس نشان می‌دهد متوسط قیمت هر برگه اوراق وام مسکن به حدود ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

این بدان معناست که متقاضی دریافت وام در شهر تهران باید ۲۸۸ میلیون تومان هزینه کند. بنابراین مبلغ وام باقیمانده برای متقاضی ۶۷۲ میلیون تومان خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش مرکزی آمار ایران متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در دیماه امسال به حدود ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. با توجه به این مسئله، با وام خرید مسکن بانک مسکن تنها می‌توان حدود ۸.۳ متر خانه در تهران خریداری کرد.

در منطقه یک تهران که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آن به حدود ۱۶۶ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته با وام خرید مسکن می‌توان حدود ۴ متر مسکن خرید!

کد خبر: ۲۷۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha