امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، تفاهم‌نامه‌ای را با هدف حمایت از اجرای پروژه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز امضا کردند.

به گزارش بازار، وزارت ارتباطات و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، تفاهم‌نامه‌ای را با هدف حمایت از اجرای پروژه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز امضا کردند.

حسین خسروپور مدیرکل دفتر توسعه فناوری های نوین و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به اهمیت نقش داده در اقتصاد آینده دنیا و مقایسه آن با جایگاه نفت در اقتصاد سال‌های اخیر دنیا اشاره کرد.

وی سه الزام مهم جهت اجرای پروژه‌های هوشمندسازی در صنایع را شامل دسترسی به زیرساخت‌های مناسب، وجود اطلاعات و داده‌های کاربردی و همچنین برخورداری از نیروی انسانی متخصص برشمرد و افزود: صنعت نفت و گاز با توجه به نقش مهم آن در اقتصاد کشور از اولویت‌ها و الزامات لازم جهت اجرای پروژه‌های هوشمندسازی برخوردار است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نوین و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات تصریح کرد: این وزارت‌خانه آمادگی دارد تا از محل منابع تسهیلاتی خود، از شرکت‌هایی که پروژه‌های اجرایی ملی و منطقه‌ای در حوزه هوشمندسازی صنایع کشور داشته‌ باشند، حمایت کند.

خسروپور با بیان اینکه کاربرد هوش مصنوعی در صنایع عصر حاضر، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، خاطرنشان کرد: خصوصا در صنعت نفت و گاز که از صنایع راهبردی کشور بشمار می آید بنابراین امید است این تفاهم نامه فتح بابی جهت بهره گیری از هوش مصنوعی در صنعت نفت و گاز کشور باشد و همکاری دو دستگاه منجر به نوآوری‌های فناورانه، مبتنی بر هوش مصنوعی شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha