۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
صادرات خرما ۳۰ درصد کاهش یافت
رئیس انجمن ملی خرمای ایران:

صادرات خرما ۳۰ درصد کاهش یافت

لرستان- رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: صادرات خرما به دلیل شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محسن رشید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در راستای میزان صادرات خرما اظهار داشت: متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و سراسر جهان و سختگیری‌های که در واردات محصولات کشاورزی در سایر کشورها اعمال میشود صادرات خرمای با کیفیت ایرانی ۳۰ درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: اگر در بحث صادرات خرما اندکی غفلت کنیم به راحتی شاهد این خواهیم بود که بازار کشورهای مختلف در تصاحب رقبای اصلی ما یعنی عربستان و امارات قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: هم اکنون میزان تولید خرما در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، اینکه در برخی از شبکههای اجتماعی گفته می‌شود سالانه ۴۰۰ هزار تن از محصول خرما هدر می‌رود بسیار اشتباه است و میزان هدررفت خرما در بدترین شرایط ممکن پنج درصد است.

وی بیان کرد: استان‌های کرمان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به همراه فارس بیشترین تولید خرما در کشور را دارا می‌باشند ولی با این وجود لازم است شرکت‌های مختلف در بحث بازاریابی حضور بیشتری در نمایشگاه‌های بین المللی داشته باشند تا بتوانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.

رشید فرخی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش، مشکلات شدید در بخش حمل و نقل دریایی و ممنوعیت صادرات خرما در سال گذشته برای تولیدکنندگان ایجاد کرد به همین دلیل انتظار می‌رود وزارت صنعت در سال جدید این امور را رفع کند.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران درباره آخرین وضعیت بازار خرما عنوان کرد: علی رغم تورم ۴۰ درصدی، قیمت خرما نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، به طوری که هر کیلو خرما در بازارهای مبدا با نرخ ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر: ۲۷٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha