۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران و همتای عمانی خود

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران و همتای عمانی خود

وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی همتای عمانی با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای رفع تحریم‌ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی همتای عمانی با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای رفع تحریم‌ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

وزیر خارجه عمان عصر امروز (جمعه) ۱۸ اسغند ماه تلفنی با امیرعبداللهیان گفت‌وگو کرد.

در تماس تلفنی بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس تلفنی وزیر خارجه عمان سلام گرم سلطان عمان هیثم بن طارق آل سعید را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد.

دو وزیر خارجه مناسبات دو کشور را در مسیر درست و رویه جلو ارزیابی کردند.

وزرای خارجه ایران و عمان درباره آخرین تحولات غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند و با اشاره به قطعنامه اخیر نشست فوق العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در جده، بر ضرورت تلاش جمعی کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل کشی رژیم اسرائیل و ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای رفع تحریم‌ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۷۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha