۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
مدیر اجرایی سندیکای چای:

۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد و تنها ۱۰ درصد باقی مانده که به مرور پس از فروش چای کارخانجات واریز می‌شود.

به گزارش بازار، صادق حسنی از پرداخت ۹۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: دولت ۱۰۰ درصد قدرالسهم خود را پرداخت کرده و تنها بخشی از قدرالسهم کارخانجات مانده که به مرور پس از فروش چای کارخانه ها به حساب چایکاران واریز می شود.

او نرخ کنونی هرکیلو چای تجاری برای صادرات را ۳۰ تا ۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو چای بهاره برای مصرف کننده ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان است.

حسنی درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۱ ماهه امسال ۳۸ هزارتن چای وارد و ۱۴ هزارتن چای صادر شده است.

مدیراجرایی سندیکای چای افزود: بنابر آمار در ۱۱ ماهه امسال ۴۶ هزارتن قهوه وارد شده که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۳۳ درصد رشد داشته که علی القاعده مصرف چای کاهش پیدا می کند.

او مصرف سالانه چای کشور را ۶۰ تا ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب سرانه مصرف و میزان صادرات، حداکثر واردات چای از ۵۰ هزارتن در سال فراتر نخواهد رفت.

حسنی گفت: براساس آمار بیش از ۵ هزارهکتار باغات چای رها شده است که در صورت استمرار سیاست حمایتی مناسب به چرخه تولید بازمی گردد.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha