۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
حمایت پوتین از ایجاد بورس غلات در بریکس

حمایت پوتین از ایجاد بورس غلات در بریکس

پوتین حمایت خود را از ابتکار ایجاد بورس غلات در گروه بریکس اعلام و تاکید کرد که این امر بر قیمت‌ها و مصرف کنندگان تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه حمایت خود را از ابتکار ایجاد بورس غلات در گروه بریکس ابراز کرد و گفت: سفته بازی بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و این به نوبه خود بر مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: نمی‌دانم درپاریس خود فرانسوی‌ها چقدر گندم تولید می‌کنند؟ فکر می‌کنم کمتر از ما باشد، اما شاخص‌های سهام در آنجا یکسان است و البته این ناعادلانه است، زیرا این روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

پوتین اشاره کرد که کشورهای بریکس با توجه به حضور کشورهای تولید کننده و خرید غلات در این گروه ممکن است علاقه‌مند به ایجاد بورس غلات باشند. این موارد قطعا در نهایت بر مصرف کنندگان تاثیر می‌گذارد و این مشکلاتی است که همه دولت‌ها در صدد رفع آن هستند و بر اساس پیشنهاد شما حتما با شرکا همکاری خواهیم کرد.

اداره گمرک فدرال روسیه قبلاً در اوایل فوریه گزارش داده بود که این کشور صادرات مواد غذایی خام و کشاورزی را به میزان ۴.۳ درصد به ارزش ۴۳.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن افزایش داده است، در حالی که واردات ۱.۷ درصد به ارزش ۳۵.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

تا پایان سال ۲۰۲۲، روسیه محصولات کشاورزی به ارزش ۴۱.۶ میلیارد دلار صادر کرد و پیش از آن، وزارت کشاورزی روسیه انتظار داشت رکورد تاریخی دیگری در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴۵ میلیارد دلار برسد.

لازم به ذکر است که گروه بریکس توسط برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شد، اما اخیراً ۲۳ کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به این اتحاد اقتصادی ابراز کرده اند.

گروه بریکس یکی از مهم‌ترین بلوک‌های اقتصادی در جهان محسوب می‌شود و این گروه حدود ۳۰ درصد از اندازه اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha