۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
افزایش ۲۰۰ هزار نفری جمعیت شهرهای جدید در آینده نزدیک
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

افزایش ۲۰۰ هزار نفری جمعیت شهرهای جدید در آینده نزدیک

غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از افزایش ۲۰۰ هزار نفری جعیت شهرهای جدید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، سعید غفوری رئیس هیات میره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در آیین قرعه کشی ۵۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهر جدید ایوانکی، در استان سمنان که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: ۱۲۰ هکتار از یک هزار و ۵۰۰ هکتار برنامه‌ریزی‌شده در قالب بوستان‌های شهری ایجاد می‌شود.

وی افزود: احداث هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در کل شهرهای جدید ایران برنامه ریزی شده و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به کل شهرهای جدید در آینده نزدیک اضافه شود.

غفوری یادآور شد: ۱۲۰ هکتار از این طرح در قالب ۱۰۰ بوستان به فضای سبز شهرهای جدید افزوده می‌شود و اکنون ایجاد ۴۳ بوستان در دست اقدام است.

گفتنی است؛ در شهر جدید ایوانکی با توجه به رویکردهای وزارت راه و شهرسازی، الگوی عمومی سکونت از چندخانواری به مسکن‌های ویلایی تبدیل شد. از این رو، با توجه به استقبال و ثبت نام حدود ۵۰ هزار متقاضی در این شهر جدید و حائز شرایط بودن حدود ۱۳ هزار نفر، تاکنون بالغ بر ۵۲۰۰ واحد مسکونی در قالب قطعات ویلایی تامین شده و پیگیری جدی برای تامین ۸ هزار واحد دیگر از محل الحاق اراضی شرقی تحت مالکیت شرکت عمران در حال انجام است. در این زمینه، امروز تعداد ۳۴۴ واحد مسکونی با افتخار تحویل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شد.

در زمینه انجام ماموریت‌های ناشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ۸۰۰ متقاضی نهایی شده شهر جدید ایوانکی، ۵۰۰ قطعه زمین امروز تحویل شهروندان عزیز شد و ۳۰۰ قطعه دیگر پس از الحاق اراضی جدید تحویل خواهد شد.

در کنار بُعد سکونت، در تمامی شهرهای جدید، ایجاد همزمان خدمات رفاه عمومی برای تامین نیاز ساکنان و ارتقای کیفیت زیست شهری در دستور کار مجموعه شهرهای جدید قرار دارد که در این راستا امروز یک پاسگاه انتظامی و یک درمانگاه که از منابع داخلی شرکت ساخته شده، توسط مقام عالی وزارت افتتاح شد و پیگیری تحویل و بهره‌برداری از آن‌ها توسط نهادهای خدمات‌رسان در حال انجام است.

همچنین با توجه به روز درختکاری و گرامیداشت این روز، پویش کاشت ۱۰۵ هزار اصله درخت در سطح شهرهای جدید از دیگر برنامه‌های توسعه شبکه سبزینگی در این شهرها است که امروز با دستور مقام عالی وزارت به طور همزمان در همه شهرهای جدید انجام پذیرفت و تا پایان سال تکمیل خواهد شد. در این زمینه امروز کاشت ۵ هزار اصله درخت در شهر جدید ایوانکی انجام شد.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha