۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
دستگاه قضایی به کمک فعالان اقتصادی می آید | اجرای سند تحول در کشور
گزارش خبری بازار؛

دستگاه قضایی به کمک فعالان اقتصادی می آید | اجرای سند تحول در کشور

سمنان- معاون اول قوه قضائیه در سفر به سمنان اعلام کرد که دستگاه قضایی بر حسب سند جدید تحول قوه قضائیه به کمک فعالان اقتصادی و تولیدی می رود. 

بازار، گروه استان ها: یکی از گلایه های همیشگی صنعتگران و تولید کنندگان استان سمنان فقدان قوانین حمایت کننده و البته سیکل های پرتعداد اداری است. فعالان اقتصادی بر این عقیده هستند که تسهیل گری در امر تولید صرفا بر عهده دولت نیست و دولت به تنهایی توان تسهیل گری در زمینه تولید را نیز ندارد در نتیجه نیاز است که سه قوه به کمک هم بیایند.

معاون اول قوه قضائیه اما برای تشریح سند تحول جدید قوه قضائیه و افتتاح دو طرح دیگر، به استان سمنان سفر کرد. وی در جریان این سفر با فعالان اقتصادی و تولیدی استان هم جلسه ای داشت که در این گزارش خبری خلاصه ای از مباحث مطروحه در این نشست را با هم بررسی می کنیم.

حمایت از سرمایه گذار

معاون اول قوه قضائیه در این دیدار با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاری و تولید اولویت سند تحول سال آینده قوه قضائیه است، گفت: در سال های اخیر نیز این حمایت ها در قوه قضائیه وجود داشته اما در سند تحولی جدید تقویت می شود.

استاندار سمنان: سه هزار و ۲۰۰ نفر سرمایه گذار در استان سمنان وجود دارد

حجت الاسلام محمد مصدق کهنموئی بیان کرد: یکی از بندهای مهم این سند که ابلاغ خواهد شد، حمایت از تولید و تولیدگران است تا بتوانیم در استان های کشورمان هم حمایت های خوبی از تولیدگران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سند تحول در دستگاه قضایی به تنهایی یک سند محسوب می شود و برای اجرای آن باید برنامه نوشت، افزود: این برنامه ها در حال تدوین است تا بتوانیم بهترین حمایت ها را از تولیدگران داشته باشیم.

حمایت ها به صورت جهشی است

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضایی به صورت جهشی از فعالان اقتصادی حمایت می کند، ابراز کرد: با دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده است.

مصدق با بیان اینکه ما قوانین خوبی داریم که خوب هم نوشته شده است، ابراز کرد: مشکل ما این است که گاهی به این قوانین خوب بی توجهی می شود و این کار را برای تولیدگران دشوار می سازد.

دستگاه قضایی به کمک فعالان اقتصادی می آید | اجرای سند تحول در کشور

شاخص های حمایت از تولید در استان سمنان

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: نشست با معاون اول قوه قضائیه برای بررسی مسائل پیرامون تولید و به خصوص رفع موانع بود که تولید گران و صنعتگران استان هم به خوبی در آن حضور پیدا کرده و مسائل خودشان را بیان کردند.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان بر طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رتبه اول کشور را در امنیت و رضایت مندی سرمایه گذاران در کشور به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: تقویت و حمایت از صنعت و تولیدگران در دستور کار مدیران استان سمنان قرار دارد.

رئیس اتاق سمنان: مشکلات امروز سبب شده تا بسیاری واحد های تولیدی استان زیر سقف ظرفیت اسمی شان کار کنند

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر سرمایه گذار در استان سمنان وجود دارد، افزود: بعد از استان البرز، استان سمنان رتبه دوم در تسهیلات رونق تولید کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ درصد کل تسهیلات کشور در استان سمنان پرداخت شده است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به واحد های تولیدی و صنعتی استان برای رفع موانع پرداخت شده است.

ناترازی انرژی و مشکلات تولیدی

فرج الله معماری رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در نشست با معاون اول قوه قضائیه برخی مشکلات تولید گران مطرح شد، گفت: ناترازی انرژی واحد های تولیدی و محدودیت های عرضه مواد اولیه در زمره مسائلی بودند که از سوی تولید گران استان مطرح شدند.

معماری با بیان اینکه تولیدکنندگان استان سمنان درباره تامین سرمایه در گردش و مشکلات تامین آن نیز مسائلی را مطرح کردند، بیان کرد: صدور بخش نامه های دست و پاگیر از دیگر نکاتی است که از سوی مسئولان واحد های تولیدی و صنعتی استان در دیدار با معاون اول قوه قضائیه مطرح شد.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز سبب شده تا بسیاری واحد های تولیدی استان زیر سقف ظرفیت اسمی شان کار کنند، افزود: در برخی واحد های تولیدی حتی شاهد هستیم که تولیدگران به نقطه سر به سرمی رسند یا متضرر می شوند لذا تولیدگران نیاز دارند که به آنها کمک شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha