۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
پرداخت تسهیلات مسکن باید طبق برنامه هفتم اجرایی شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت تسهیلات مسکن باید طبق برنامه هفتم اجرایی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید طبق برنامه هفتم و از طریق افزایش سرمایه بانک‌ها اجرایی شود.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک ها گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلفند بخشی از تسهیلات پرداختی سالانه خود را به مسکن اختصاص دهند و نرخ سود آن طبق قانون به شورای پول و اعتبار واگذار شده که مصوبه شورا نیز ۲۳ درصد است اما با تلاش وزارت راه و شهرسازی و رئیس جمهوری، نرخ سود تسهیلات مربوط به بخش مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گفته وی، این ۵ درصد کاهش سود توسط دولت باید برای بانک‌ها جبران شود که دولت در تلاش برای کاهش این نرخ سود است. همچنین با رایزنی‌های که صورت گرفته، بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن در مقایسه با سایر تسهیلات در حوزه‌های تولید و ... شرایط بسیار بهتری دارد، افزود: اقدام مثبت دیگر این بود که تسهیلات به صورت پلکانی بازپرداخت شود به این صورت که در سال‌های اول کمترین فشار بر متقاضیان وارد شود و اقساط سال‌های اول رقم‌های پایین‌تری باشد.

مدیرعامل سازمان ملی و مسکن گفت: البته علاوه بر این اقدامات هر کار دیگری که لازم باشد برای تسهیل روند پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بسیار کم بوده است گفت: در تلاش هستیم که‌ بتوانیم برنامه هفتم در خصوص کاهش اعتبارات بانک های متخلف را اجرا کنیم و از سوی دیگر سیاست های تشویقی برای بانک های ارائه دهنده تسهیلات از جمله افزایش سرمایه را به مرحله اجرایی برسانیم.

کد خبر: ۲۷۷٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha