۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
پایدارسازی تأمین خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان برای مصارف خانگی
به همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان محقق شد

پایدارسازی تأمین خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان برای مصارف خانگی

مدیر عملیات شرکت‌ بهره‌برداری‌ نفت‌ و گاز مسجدسلیمان از انجام عملیات پایدارسازی تأمین‌ خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان به‌منظور مصارف مشترکان شرکت‌ گاز استان خوزستان خبر داد.

به گزارش بازار، داود کیانی اظهار کرد: در این اقدام، احداث خط لوله‌ای جدید به قطر ۶ اینچ از واحد گازرسانی نفت‌ سفید به طول ۱۹ کیلومتر به مسجدسلیمان از سوی همکاران اداره تعمیرات‌ خطوط‌ لوله درحال اجراست.

وی گفت: اجرای این خط لوله جدید هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت‌ فیزیکی داشته و با تکمیل آن، دغدغه ظرفیت‌سازی و پایداری تأمین‌خوراک پالایشگاه‌ گاز مسجدسلیمان که تأمین‌گاز مشترکان شرکت‌ گاز استان خوزستان در شهرستان‌ مسجدسلیمان و شهرهای همجوار را به‌عهده دارد مرتفع می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به‌عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت خام این شرکت به‌طور میانگین معادل ۱۷۰ هزار بشکه در روز بوده و به طور میانگین روزانه ۳۵۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۱۰ میلیون مترمکعب) گاز طبیعی تولید می‌کند.

شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در دی‌ماه ۱۳۷۷ با ادغام ۴ منطقه نفتی لب‌سفید، نفت‌سفید، قلعه‌نار و هفتکل تأسیس شد و فعالیت رسمی خود را از ابتدای سال ۱۳۷۸ به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز کرد.

این شرکت اکنون در مجموع دارای ۴۹۲ حلقه چاه نفت، ۱۶ مجتمع بهره‌برداری، ۳ کارخانه نمک‌زدایی و ۴ ایستگاه تقویت فشار گاز است و در محدوده‌ای به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع، در سه استان خوزستان، ایلام و لرستان فعالیت می‌کند.

کد خبر: ۲۷۷٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha