۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
شناسایی ۴۶ هزار و ۸۲۵ هکتار زمین روستایی در طرح نهضت ملی مسکن

شناسایی ۴۶ هزار و ۸۲۵ هکتار زمین روستایی در طرح نهضت ملی مسکن

گزارش عملکرد بنیاد مسکن در نشست پایش عملکرد ادارات کل استانی در طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تاکنون ۴۶ هزار و ۸۲۵ هکتار زمین روستایی توسط ادارات استانی شناسایی شده است.

به گزارش بازار، گزارش عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن روستایی در نشست پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، گزارش عملکرد شناسایی زمین روستایی ارائه شد که بر مبنای آن تا به امروز ۴۶ هزار و ۸۲۵ هکتار توسط ادارات استانی شناسایی شده است که ۳۲ هزار هکتار در جلسه شورای مسکن، ۲۶ هزار هکتار در شورای برنامه ریزی استان‌ها مصوب شده است و ۳۰ هزار هکتار نیز در کمیته تصویب قرار دارد.

همچنین از ابتدای قانون جهش تولید مسکن تاکنون ۳۲۵ هزار قطعه در سامانه نهضت ملی مسکن بارگذاری شده است که ۲۴۵ هزار قطعه آن آماده واگذاری به متقاضیان قرار دارد.

با اشاره به تفاوت زمین شناسایی شده بین شورای مسکن و شورای برنامه ریزی استان‌ها، مشخص شد؛ حدود ۱۴ هزار هکتار در شورای مسکن استان‌ها به تصویب نرسیده‌است.

گفتنی است؛ زمین‌های شناسایی شده اغلب در روستایی دارای زمین ملی قرار دارند و با توجه به برنامه توافق با مالکان برای ۵۰۰ هزار قطعه زمین در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۸ استان دارای عملکرد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، ۵ استان دارای عملکرد زیر ۵ درصد و ۱۸ استان دارای عملکرد بالای ۱۰۰ درصد هستند.

کد خبر: ۲۷۷٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha