۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
 روند صعودی و رو به رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰
دبیر کل اوپک خبر داد:

روند صعودی و رو به رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰

دبیرکل اوپک در روز گذشته از روند صعودی و شگفت انگیز تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ خبر داد و این مسئله را به خاطر کاهش تنش های تجاری در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت پتانسیل صعودی شدن را در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت در حالی که پیش بینی شده بود که این تقاضا در سال جاری کمتر از سال های گذشته باشد.  

وی گفت ما شاهد روند صعودی و رو به رشد تقاضای نفت خواهیم بود و این امر می‌تواند برتعادل و توازن بازار نفت در سال ۲۰۲۰ تأثیر بگذارد. همچنین او از برطرف شدن و حل و فصل تنش ها و چالشهای تجاری پیش آمده ابراز امیدواری کرد.

او با اشاره به تنش‌های خاورمیانه، مهمترین مسئله برای بازار نفت را تضمین امنیت زیرساخت‌های نفت دانست و گفت اعضای اوپک به تضمین عرضه نفت متعهد هستند.

همچنین وی افزود تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ با نرخ تقریبا ۳۵ درصد افزایش به پایان رسید ، اما قیمت ها همچنان پایین تر از حد قبلی خود هستند. از نظر بارکیندو بخشی از این امر به دلیل افزایش تولید نفت شیل در ایالات متحده است که بر تصمیمات اوپک تاثیر گذار است.   

گفتنی است که در ماه دسامبر اوپک توافق کرد که برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، تولید ۵۰۰،۰۰۰ بشکه اضافه در روز را کاهش داده و این میزان را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز رساند. بر اساس توافق در دسامبر بیش از ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته نسبت به دسامبر ۲۰۱۸ کاهش یافته است.  

شایان ذکر است که عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده اوپک، همچنین اظهار داشته که کاهش داوطلبانه ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز را ادامه دهد و به طور موثری کاهش کل این اتحادیه را به ۲.۱ میلیون بشکه در روز رساند.

بارکیندو همچنین اظهار کرد تمرکز ما بر ثبات بازار و  ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا برای سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۰ است.

ذکر این نکته لازم است که با به پایان رسیدن معاملات این هفته، قیمت نفت دومین افت متوالی هفتگی خود را تجربه کرد  و پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت  با ۲۳ سنت افت قیمت به  ۶۴.۸۵ دلار رسید، در حالی که پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس آمریکا ۲ سنت افت کرد و با نرخ  ۵۸.۵۴ دلار  معامله شد. این هفته قیمت نفت برنت ۰.۲ درصد و قیمت نفت آمریکا ۰.۸ درصد با افت قیمت رو برو شد.

کد خبر: ۲٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha