۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
همکاری ایران و ارمنستان برای رفع آلودگی رود ارس

همکاری ایران و ارمنستان برای رفع آلودگی رود ارس

نخستین نشست روسای هیات‌ها و گروه‌های کارشناسی نقشه راه رفع آلودگی رودخانه ارس در راستای اجرای سند ۲۵ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در منطقه جلفا در حال برگزاری است.

به گزارش بازار، این نشست به سرپرستی سازمان حفاظت محیط زیست از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ اسفند در منطقه جلفا با همکاری وزارت صمت، اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و حضور همه دستگاه‌های متولی قانونی موضوع در سطح ملی و استانی (وزارت امورخارجه، وزارت نیرو، استانداری، استان آذربایجان شرقی و وزارت کشور) در حال برگزاری است.

در راستای اجرای سند ۲۵ هیات بلند مرتبه از بخش‌های مختلف دولت جمهوری ارمنستان (وزارت محیط زیست و وزارت مدیریت سرزمینی و زیرساخت‌ها) برگزاری نشست‌های سه گروه معادن، پایش و رصد و نظارت انجام خواهد شد.

هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با همراهی هیات جمهوری ارمنستان از معادن آگارک در مرز مشترک دو کشور، بازدید و جلسه مشترک برگزار کردند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این نشست، اقدامات مشترک ۲ کشور در سال‌های گذشته و به ویژه تصویب نقشه راه قطع ورود آلودگی به رودخانه ارس در نشست ۲۵ را گام مهمی در حل مساله و توسعه روزافزون روابط دو کشور دوست و همسایه، ایران و ارمنستان، دانست.

ایرج حشمتی با قدردانی از میزبانی کشور ارمنستان در بازدید مشترک گروه‌های کارشناسی دو کشور، گزارشی از اقدامات انجام شده از زمان امضای سند، با تاکید بر تشکیل کارگروه ملی اجرای سند و استفاده از ظرفیت متخصصین داخلی با هماهنگی نهادهای عالی اجرایی- نظارتی کشور را ارائه و بر استفاده از بهترین ظرفیت‌های تخصصی کشور جمهوری اسلامی ایران و برگزاری تشکیل جلسات منظم کارگروه اجرای سند برای برنامه‌ریزی اقدامات آتی تاکید کرد.

همچنین گابریئلیان معاون وزارت محیط زیست ارمنستان بر عزم این کشور بر حل مشکلات محیط زیستی معادن ارمنستان تاکید و با اشاره به اهمیت حفظ سلامت منابع آبی، اعلام کرد: دو طرف، موضوعات مشترک را به راحتی حل خواهند کرد.

در ادامه، تیم‌هایی از متخصصان ۲ کشور در هر سه گروه معادن، پایش و رصد و نظارت به بحث و تبادل نظر کارشناسی در خصوص نحوه اقدامات آتی مشترک پرداختند.

با توجه به اهمیت موضوع معدن، روسای هیات‌های دو کشور در نشست گروه متخصصان معدن حضور یافتند و مذاکرات را راهبری کردند.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha