۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
تأمین گاز صنایع در شرایط اوج مصرف با پذیرش گواهی صرفه‌جویی در بورس
سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز مطرح کرد

تأمین گاز صنایع در شرایط اوج مصرف با پذیرش گواهی صرفه‌جویی در بورس

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران به پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی با هدف راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست اشاره کرد.

به گزارش بازار، ساجد کاشفی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی، حساب و بازار بهینه‌سازی با اشاره به اینکه مدیریت انرژی و کربن از مهرماه سال ۱۴۰۲ در شرکت ملی گاز ایران ایجاد شد، اظهار کرد: بهینه‌سازی مشترکان یکی از معاونت‌های این مدیریت است.

وی افزود: نقش دستگاه‌های مختلف در بهینه‌سازی انرژی مطرح شده است و اگر می‌خواهیم در حوزه بهینه‌سازی اقدام جدی انجام دهیم این موضوع باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام زیرساختی در شرکت ملی گاز برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در این شرکت ایجاد شد، گفت: پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی با هدف راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز است و در دوره اوج مصرف نیز با داشتن این گواهی، امکان تحویل گاز وجود دارد.

کاشفی افزود: سه طرح به‌عنوان طرح‌های بالقوه تعریف شده که امکان صدور گواهی صرفه‌جویی برای آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: اقدام زیرساختی دیگر، احیای ظرفیت ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف است تا صنایعی که بیشتر از الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مازاد مصرف را با قیمت‌های صادراتی دریافت کنند.

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: اقدام‌هایی مانند طرح مردمی‌سازی بهینه‌سازی در استان یزد، پویش ۱۰ درصدی صرفه‌جویی در مصرف گاز و پیگیری رفع چالش مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان به‌عنوان اقدام‌های فوری برای عبور از فصل سال ۱۴۰۲ انجام شد.

کاشفی با اشاره به اقدام‌های کوتاه‌مدت برای بهینه‌سازی مصرف گاز گفت: طرح تعویض فناوری کوره‌های هافمن، طراحی و تدوین پیوست انرژی برای متقاضیان غیرخانگی گاز طبیعی، بررسی و تحلیل داده‌های مصرف انرژی برای بازنگری در برخی طرح‌ها و همکاری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در اجرای طرح گردشگری سبز در این زمینه انجام شده است.

وی به تهیه و تدوین اطلس ملی بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور اشاره و تصریح کرد: پیگیری طرح‌ها، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر با هدف تنوع‌بخشی به سبد مصرف انرژی و کاهش ناترازی گاز نیز انجام شده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha