ورود دانش‌بنیان‌ها به میدان تولید «قوای محرکه کم‌مصرف خودرو»

ورود دانش‌بنیان‌ها به میدان تولید «قوای محرکه کم‌مصرف خودرو»

امضای توافق‌نامه همکاری معاونت علمی با یک شرکت خودروسازی، مسیر تولید قوای محرکه کم مصرف را به همت دانش‌بنیان‌ها هموار می‌کند.

به گزارش بازار، این توافق نامه با حضور دهقانی برای تولید قوای محرکه کم مصرف و نصب آن بر روی خودروهای داخلی با هدف کاهش مصرف سوخت در کشور امضا شد.

این توافق نامه با توجه به اهمیت بالای کاهش مصرف سوخت و میزان انتشار آلاینده‌ها و همچنین در راستای تحقق اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی و رفع ناترازی انرژی در بخش حمل و نقل امضا شد.

معاونت علمی و این شرکت خودروساز موافقت کردند ضمن فراهم ساختن بستر همکاری متقابل، زمینه را برای کسب دانش فنی طراحی و تولید قوای محرکه کم مصرف در خودروهای داخلی بنزینی و تحقق صرفه جویی مصرف سوخت بیش از ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با تمرکز بر یکی از خودروهای تولیدی فراهم کنند.

در قالب این موافقت‌نامه همکاری مشترک، زمینه برای حمایت مالی از شرکت خصوصی توسط معاونت علمی در مدل‌های متنوعی فراهم شد.

فرآیند انطباق موتور تولیدی با خودرو و فرآیند اخذ تأیید میزان مصرف صرفه جویی سوخت با همکاری و مشارکت شرکت خصوصی و با نظارت معاونت علمی صورت می‌پذیرد.

تولید انبوه قوای محرکه تأیید شده در مرحله اول این توافق نامه با همکاری شرکت خودروساز، حمایت معاونت علمی و نصب برروی خودروی مورد نظر شرکت برای کاهش مصرف سوخت از محورهای اصلی این توافق‌نامه است.

معاونت علمی متعهد می‌شود ضمن تسهیل در صدور مجوزهای قانونی مرتبط با معاونت علمی برای تحقق و تسریع ورود به مرحله دوم و حمایت از تولید در قالب بار بار اول، اعتبار مالیاتی تسهیل تخصیص ارز و معافیت گمرکی واردات تجهیزات لازم در خط تولید را تحقق ببخشد.

همچنین پیگیری تخصیص اعتبار تشویقی تعیین شده در مصوبه شورای عالی اقتصاد به شرکت خودروساز به ازای تولید خودرو با قوای محرکه جدید با کاهش مصرف بنزین مورد نظر در مصوبه همکاری و حمایت جهت اخذ استانداردهای لازم در صورت نبود تدوین استانداردهای داخلی با همکاری سازمان ملی استاندارد، تخصیص اعتبار مالیاتی مطابق قانون جهش تولید دانش بنیان برای هزینه‌های صورت پذیرفته در شرکت و همچنین اعطای تسهیلات مندرج در توافق نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دیگر محورهای توافق نامه است.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha