۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
شهرداری تهران اجازه خرید کالای خارجی را ندارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری تهران اجازه خرید کالای خارجی را ندارد

امانی، عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورا نمی‌تواند اجازه خرید کالای خارجی به شهرداری تهران دهد.

به گزارش بازار، ناصر امانی در دویست و بیستمین جلسه شورای شهر در جریان بررسی لایحه انعقاد قراردادهای خارجی در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری تصریح کرد: مطابق با مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۸، خرید کالاهای خارجی مندرج در فهرست پیوست که تأیید شده به مهر «پیوست تصویب‌نامه هیئت‌وزیران» می‌باشد توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع بوده و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی یا عناوین مشابه مکلفند از پرداخت اعتبار خرید کالاهای یادشده خودداری نمایند.

وی افزود: در صورت ابهام در تشخیص کالاهای مذکور، نظر وزارت صنایع و معادن که ظرف یک هفته کاری پس از دریافت استعلام اعلام می‌شود ملاک عمل خواهد بود. همچنین کارگروهی مرکب از وزارتخانه‌های صنایع و معادن، بازرگانی، نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و مرکز کد ملی کالا مکلفند ظرف یک ماه نسبت به تنظیم و ارائه فهرست کالاهای جدید اقدام نمایند.

امانی گفت: از جمله کالاهای ممنوعه انواع خودروها از اتوبوس تا مینی‌بوس و دوچرخه. در این شرایط حتی اگر ما مصوب کنیم، در هیئت تطبیق فرمانداری قطعا با این مصوبه مخالفت کرده و آن را رد می‌کنند.

او همچنین اشاره به قطع درختان در یکی از بوستان‌های تهران گفت: امیدوارم شهرداری تهران علاوه بر توسعه و حفاظت از فضای سبز شهر، برای حفاظت از بوستان‌های پایتخت نیز دقت بیشتری داشته باشند، با توجه به اینکه اخیرا خبری آمده که خبر از قطع درختان در یکی از بوستان‌های تهران دارد و در صورت اثبات اطلاع‌رسانی می‌کنم.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha