راه‌اندازی پارک فناوری حوزه میکروالکترونیک در تهران
معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد

راه‌اندازی پارک فناوری حوزه میکروالکترونیک در تهران

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: در راستای اجرایی‌سازی برنامه ملی میکروالکترونیک، پارک فناوری میکروالکترونیک در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، محمد مهدی‌نژاد نوری، موضوع میکروالکترونیک برای کشور را یک امر حیاتی دانست و گفت: این حوزه از آنجا حیاتی است که جوامع در دنیا و از جمله ایران به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت هستند، به این معنا که همه شئونات به سمت سایبری شدن در حرکت است.

وی با بیان اینکه فناوری‌های مبتنی بر تحول دیجیتال بر قطعات الکترونیکی استوار هستند، اظهار کرد: کشور قابلیت‌ها و توانمندی‌های اندکی در این زمینه از گذشته دارد و این میزان کافی نیست و نیازمند این هستیم و باید در این عرصه ورود قوی داشته باشیم.

مهدی‌نژاد نوری با بیان این که نیازمندی‌های این حوزه مختص حوزه دفاعی نیست و برای کل کشور نیازمند این فناوری هستند، خاطر نشان کرد: وزارت دفاع در این حوزه پیشگام شده و با هدف استفاده از ظرفیت‌های ملی و تامین بازار، اقدام به راه‌اندازی پارک فناوری میکروالکترونیک کرده است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح عنوان این پارک فناوری را «بوستان فناوری و نوآوری میکرو الکترونیک» ذکر کرد و یادآور شد: در این پارک با ایجاد آزمایشگاه‌ها و زیر ساخت‌های مورد نیاز، زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با میکروالکترونیک فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: هر شرکتی که در این حوزه تحقیقاتی را داشته باشد، می‌تواند پس از تایید در این منطقه مستقر شود و از ظرفیت‌ها و امکانات این پارک بهره‌مند شود.

مهدی‌نژاد نوری با ابراز امیدواری از اینکه این بوستان فناوری بتواند نیازهای کشور را در حوزه میکروالکترونیک مرتفع کند، تاکید کرد: این پارک فناوری در راستای برنامه ملی میکروالکترونیک در تهران راه‌اندازی می‌شود و در فاز تامین زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌ها قرار دارد.

وی افزود: در این پارک کمتر از ۱۰۰ شرکت امکان استقرار دارند و با توسعه فعالیت‌ها، زنجیره تامین فناوری‌های حوزه میکروالکترونیک در کشور تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha